• Bruden 2006

Bästa nageloljan?

Håller på att spara ut mina naglar som en gång i tiden var så fina och långa... Men nu skivar dem sig och går av. Har nog slarvat och glömt nageloljan lite för ofta.
    Jag har provat några olika oljor men skulle vilja höra vad ni använder och vad ni tycker om dem, gärna även pris.

• Svar på tråden Bästa nageloljan?
  • annalytica

Jag använder vanlig jordnötsolja köpt på apoteket. Funkar utmärkt och kostar inte skjortan!:)Haft samma problem som du med naglar som skivar sig. Undvik vatten så mkt det går (diskhandskar!) och smörj med olja varje kväll, både nagelband och nagel.

• Julija

Scratch nails nail food är super, ett annat tips är att lacka dem med genomskinligt lack ett lager varje dag och dag fem tar du bort det och börjar om...vardagslyx i soffan

• Aqarella

Scratch nails nail food är absolut det bästa!!!

• riikka

jag använder trind .. har bitit hela mitt liv mina naglar och var säker att dom kommer gå av när jag ska försöka spara dom men har en sån här tre kits baket från trind som gör mirakel.. mina naglar är jätte långa och hållbara nu. i paketet är det nailrepair lack, cuticleremover lack och en lack som stärker och ger naglarna näring.. rekommenderar

• Bruden 2006

Jo jag använder Trind nail repair. Sen har jag provat Depend Sesamolja, Depend (en billigare flaska), M.U.S nagelolja, Solar Oil, samt även Scratch nails Nail Food.

Tyvärr har jag svårt att få tag i Scratch Nail därför söker jag andra alternativ...

• HanOchJag

Rosenolja är GRYMT bra- själv har jag bara hittat det på nagelsalonger och det kostar skjortan. En liten nagellacksflaska kostar ca 400kr. Ska leta lite till så får vi se om jag hittar någon annanstans

Svar på tråden Bästa nageloljan?