Vilken månad är bäst?
Vi ska gifta oss 2007 och funderar över månad. någon här som har gift sig och kan plädera för varaför just den månaden var så bra?
Vi ska gifta oss 2007 och funderar över månad. någon här som har gift sig och kan plädera för varaför just den månaden var så bra?
Jag är inte gift men har bestämt mig för OKTOBER 2006. Här kommer några fördelar:
Semsetertiderna är förbi, inga andra högtider eller helger i oktober, det blir mörkt på kvällen - mysigt och en förutsättning för snyggt fyrverkeri! Dessutom är oktober en mindre populär bröllopsmånad - lättare att boka etc. Dessutom är höstträd så otroligt vackra. Och om vädret är som det var i år... FANTASTISKT!
Jag tar mig friheten att länka upp två underbara och inspirerade oktoberbröllop 2005 som jag hittat här på BT. Hoppas ingen misstycker...
www.flickr.com/photos/frugan/59835934/in/photostream/
och
www.sahlholm.se/foton/index.html
Jag gifter mig 070707, det är ett kul datum och dessutom känns det bra med sommarbröllop i juli! :)
kan tillägga att flera bekanta gift sig i just juli och varit väldigt nöjda med sitt val av månad. I juli är ju chansen ändå stor att det är riktigt fint sommarväder... om man nu ska ha tur!
jag tänker oxå gifta mig i oktober.. allt är så vackert..alla löv.. luften är sval och frisk.. man kan ha en riktig höstdukning med löv, kastanjer, frukt ja allt.. ett problem är dock att det kan tok regna och allt blr tråk! men det kan det göra i juni oxå!
Mickelina: Javisst, sommarbröllop har man väl för vädret. Men som du säger i Sverige finns det inga garantier! Var på bröllop i början av juli i år. En av de där allra varmaste dagarna. Alla gärsterna var rätt dästa och inte så hiskeligt partysugna tyvärr. Tur att man som tjej kan ha tunn klänning och slipper mörk kostym iallafall!!!
Vilken fråga!
Jag menar - alla kommer att välja sina egna ;););)
Fast det var väl kanske meningen?
Jag läser gärna era argument för och emot, eftersom vi inte riktigt har bestämt oss till hundra än :D:D:D
Jag gifter mig i mars (men skulle ha blivit januari 07). Känns mysigt när det är mörkt och kallt (massor med ljus och marschaller) och inga högtider precis inpå! Blir mer speciellt, tyckte vi! Och förhoppningsvis har man den gnistrande snön som inramning och så passar mörkare färger extra bra som färgtema då! Som vinrött eller plommonlila. Dessutom måste man inte vara ute i så extremt god tid för att boka allt och de man bokar tårta o.s.v hos har mer energi att lägga på det vi beställt! Dessutom är bröllopsresa till värmen mysigare när det är kallt och grått i Sverige. Och sist men inte minst så är det inte semestertider så det är större chans att fler kan komma dit!
Gifte mig i Juni och tyckte det passade väldigt bra. Jag ville ha ett sommar bröllop. I juni är grönskan alldeles sådär vackert nygrön som jag älskar. Jag ville även kunna ta fina bilder utomhus då det är grönt och utan att behöva ha extrakläder eller ytterkläder utan kunna visstas utomhus och visa upp klänningen. Sedan ville jag absolut ha liljekonvaljer i min brudbukett och detta blommar ju bara i maj/juni. Det var också ganska lätt att få tag i vilda blommor i naturen för att dekorera borden med.
Intressant tråd!
Vi har sagt att vi ska gifta oss i maj, dock ej helt bestämt vilket år ....
Anledningarna är flera; dels för att vi träffades i maj. Dessutom, "peppar peppar", har det ju de senaste åren varit bättre väder i maj än i juni t.ex. iaf där vi bor... Mitt i högsommaren känns inte aktuellt, för det kan vara RIKTIGT varmt då...
Både jag och min sambo har nog maj som "favoritmånad" kan man säga, allt slår ut och man har sommaren framför sig.
Om vi inte skulle gifta oss i maj, skulle det nog bli oktober kan jag tänka mig. just för de fina färgerna och för att det kan vara roligt att ha nåt så stort som ett bröllop att se fram mot när det börjar blir höst...
Är helt övertygad om att det finns för- och nackdelar med alla månader. Kul att höra olika åsikter!
Eftersom vi gifter oss i december så måste jag nog säga att jag tycker att den månaden är allra bäst! Visst, det är mycket stök och bök inför julen men de flesta tycker att det är en underbar tid att gifta sig på! Härlig, förväntansfull stämning och mycket ljus och glada människor. Vad mer kan man begära? Vi gifter oss nästa lördag... *längtar*