P-piller mot acne
Är det nån som ätit p-pillrena Diane eller Yasmine? Jag har precis fått Yasmine utskrivet och hoppas på förbättring av hud och humör! Vore kul att höra lite erfarenheter!
/Susanna
Är det nån som ätit p-pillrena Diane eller Yasmine? Jag har precis fått Yasmine utskrivet och hoppas på förbättring av hud och humör! Vore kul att höra lite erfarenheter!
/Susanna
Jag har och det funkade jattebra! jag har atit de i manga ar och nu sa min gynekolog att jag nog bor byta for de ar ganska starka. nar acneproblemet ar over sa kanske du ska testa att ga tillbaks till lite mildare... Kolla med din gynekolog. Men for mig har det iallafall funkat jattebra och nu har jag slutat och acnen inte kommit tillbaks.
Jag har atit Yasmine och sag ingen skillnad... Men det beror sakert lite pa vilka problem man har ocksa.
Alltsa jag menar skillnad i hyn motfor med Desolette. Och motfor att inte ata p-piller alls.
Numera gift och lycklig! :
vilken av sorterna åt du??
/Susanna
Jag har ätit diane i cirka 2 månader nu, och jag märker en jätte stor skillnad! har inga finnar kvar, bara några ärr som måste få läka ut!
Men Diane har verkligen fungerat för mig!
Lycka till!
Jag har atit Diane i snart tva ar. Jag tycker att de ar jattebra, inte bara for hyn utan det minskar ocksa kroppsbeharingen och gor att brosten blir lite storre. Provade att sluta en manad i varas men da kom aknen tillbaks. Jag ar faktiskt lite orolig for att sluta nar jag vill skaffa barn, jag skulle vilja ata Diane for evigt!
Jag äter yasmin och har blivit bättre i hyn..
Hejsan Susannapanna
Jag har ätit Yasmin i nästan 8 månader nu. Innan dess åt jag trinovum men slutade helt med dessa förra julen då jag inte ville äta p-piller längre. Någon månad efter jag slutade äta trinovum började dock min hud bli aldeles hemsk av finnar så efter några månader fick jag Yasmin av min barnmorska för att lindra detta. Och det hjälpte faktiskt, bara lite ärr kvar men det kommer inga nya. Det tar dock någon månad innan man ser någon effekt, men sen blir det snabbt bättre.
Är det någon som har erfarenhet av hur huden blir när man slutar äta Yasmin? Vill nämligen sluta äta p-piller helt. Kommer finnarna tillbaka?
Susannapanna: Jag at Diane och sedan Minerva (som ska vara exakt likadan men bara olika foretag som gor dem) och jag kakade dem i ungefar 6 ar, vilket formodligen ar ganska lange... Markte inget pa humoret, fick nog lite storre brost vilket var trevligt, och sista aret har jag haft lite problem med svampinfektiner. Jag slutade for att jag inte langre har problem med akne sen lange, och ville testa om ppillerna kanske bidrog till svamp-problemet. jag vantar och ser om det blir battre. I vilket falla som helst sa kom inte det forran efter manga ar av atande.
Jag har ätit både diane och yasmin och kan varmt rekomendera dessa. Diane åt jag i tre månader och sedan två månader tillbaks käkar jag yasmin. Har inte fått tillbaks några finnar och mitt humör är jätte bra till skillnad när jag inte åt några p-piller alls. Jag slutade med Diane eftersom man inte ska äta dom så länge. Men man kan börja med dem för att få bort den värsta aknen för att sedan trappa ner med yasmin..
varför hjälper inte mina diane igen, åt dem för 1 år sedan o fick fy hy men så sluta jag helt plötsligt, vet ej varför..hade ett uppe håll på 1 år..då min acne blev värre än va den någonsin vart o sen nu har jag börjat igen, ätit 4 mån o märker inte så mkt skilland på min dåliga hy?? bara att ja gått upp lite i vikt som ja e glad över, fått större bröst men inte lika stora som ja hade innan...men varför händer igen me min hy??? som att de va så fin innan?
tycker nog att du ska testa diane ist..