Villan i Rålambshovsparken?
är det någon som känner till en villa som ska finnas i rålis (sthlm)?
Ska va stor och bra som fetlokal om man inte vill vara ute på landet.
jag har nog aldrig sett den , och hittar den inte på nätet.
är det någon som känner till en villa som ska finnas i rålis (sthlm)?
Ska va stor och bra som fetlokal om man inte vill vara ute på landet.
jag har nog aldrig sett den , och hittar den inte på nätet.
verkligen ingen som känner till den??
Menar du kanotklubben?
Vet inte. Det ska vara en stor villa som kan hyras för fester, det är allt jag vet. Och att man kan vara ute också.
Vad är kanotklubben? Har du varit på fest där?
www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp&a=394128&viewAll=true
Där är en länk angående någon som frågat om vad jag tror är den byggnad du menar...
Tittar man på kartor så framgår det att det ligger flera byggnader där... Jag kan inte minnas vad för byggnad jag var i, det var iaf en nyårsfest. Hmmm... hoppas du kan "luska ut nåt" från de här länkarna.
kartor.eniro.se/query&mop=mc&streetname=smedsuddsv%E4gen%2C+stockholm&streetnumber=&city=&zipcode=&mapstate=7%3B1626367%3B6580565%3B0%3B1625955%3B6580894%3B1626778%3B6580236%3B&mapcomp=%3B%3B%3BSmedsuddsv%E4gen%3B%3B%3B11235%3BSTOCKHOLM%3B%3B%3B%3B%3B1626455.0%3B6580632.0%3B0%3B0%3B0.0000%3B0.0000%3Bmaps_place.11512.22&search_word=&where=&heading_exact=&heading=&heading_group=&company_name=&dir_area=&geo_area=&district_code=&ns=&stq=0&ax=&pis=&click_id=&symbols=&map.x=259&map.y=243
hmmm..undrar om det är rektorsvillan du menar.. I såfall är det ett hus som tillhör Lärarhögskolan (som ligger en bit ovanför)..
Annars vet jag inte riktigt vad det är för hus. Kan du markera ut huset på kartan??
Här har du den! Jag har själv varit där på fest för flera år sedan, helt okej lokal! Den ligger nere vid Smedsuddsbadet.
www.kafekajak.se
Åh, tack! Kafé kajak är det!! Har mailar dem nu och frågat.
Vi ska ha festen på midsommarafton, därför ill vi kunna vara både inne & ute (svensk sommar...)
Tror att kafé kajak blir perfekt! Åh vad glad jag blev nu! :D
Josefin&Dan, alltid kul att göra någon glad! Låter hur mysigt som helst med midsommarfirande där!!
Lycka till!
Ofelily, hur tyckte du att det var där? Vi vill ha en mindre formell bröllopsfest, med midsommarbuffé o sånt. Gifter oss en vecka tidigare i paris, kan det passa bra med festen på kafé kajak tror du?
finns det plats för dansgolv/scen osv eller är det bara matsal? hur stor är uteplatsen? eller är man på gräsmattan?
Oj, vad många frågor, jag blev bara så uppspelt
Svara bara på det du kan... !
Josefin&Dan, det är faktiskt 10 år sedan jag var där , och om jag inte missminner mig så brann stället för några år sedan och lär väl vara återuppbyggt? Jag försökte se på bilderna på deras sida om jag kände igen mig, men jag är inte säker. Det kan ju alltså vara lite annorlunda mot det var då när jag var där menar jag.
Men då var det ett stort rum som det var uppdukat i, och efter middagen så togs borden bort och så var det disco där istället. Funkade jättebra! Sedan fanns det en disk där de hade bar också.
Jag tycker uteplatsen ser stor ut på bilderna på nätet (minns den inte riktigt själv, vi var mest inomhus), gräsmattan kanske man också kan vara på, det vet jag inte.
Jag tror att det blir kanon med den lokalen! Hur många blir ni ungefär? Jag tror vi var ca 40 pers. men det får nog plats många fler!
Hehe, tänk att jag blandade ihop kanot och kajak...*fniss* Jag skyller på att det var nyår!
Jag vet inte riktigt hur många vi blir, kanske 60 ungefär. Men det är ju midsommar, folk kanske har andra planer... ?
Bäst å skicka ut inbjudningarna långt i förväg, eller hur??
vore kul att ha lite kombinerad bröllopsfest/midsommarfirande, såg att kafé kajak har olika buffér att välja mellan, en hatte "skärgårdsbuffé", med sill & sånt
Ofelily, var det en välgörenhetsfest för Amnesty?
I så fall vet jag fler som var där. Det var typ 10 år sen.
Nej, det var en kompis till mig som hade sin 25-årsfest där!
Ja, jag antar att oddsen var små att det var samma fest... hihihi
tack så mycket för dina tips, det har hjälpt oss jättemycket!
Nu är det bara å hålla tummarna för att det är ledigt & öppet på midsommar,,,