• AnnaRE

akta er för dessa!!!

Varning alla blivande brudpar!
    Akta er noga för MIKAEL LINDROOS och ANETTE SANDGREN som förut drev Svartsjö Slott. Jag och min pojkvän bokade Svartsjö Slott på Färingsö utanför Sthlm i augusti och först kändes allt jättebra. Efter några e-mailvändor blev det plöstligt tyst från Lindroos. Vi ringde och mailade men inget svar. Efter ett tag fick vi ett automeddelande som svar där det stod att Svartsjö Slott AB hade gått i konkurs. Då hade det gått tre månader sen bokningen. Några dagar fick vi tag på Anette som i princip skyllde allt på Lindroos, och sa att det inte var någon fara för oss och att allt skulle lösa sig. Efter några dagar försökte vi få kontakt med henne igen, men då var hos OCKSÅ försvunnen! Till slut fick vi tag på Statens Fastighetsverk, som sa att Svartsjö Slott AB hade lämnat slottet i ett fruktansvärt skick och att de inte ville ha någonting med SSAB att göra mer. Så nu har vi ingenstans att gifta oss på! Bröllopet är i mars och mycket är redan bokat... Jag är så förbannad så det liknar ingenting, och vill härmed varna för att ha någonting med dessa att göra i framtiden. De går inte att lita på!!

• Svar på tråden akta er för dessa!!!
  • Edsåsen

Gud vad trist...
    Men är det ingen annan som ska driva det vidare...så att ni har en chans att få vara där iaf..?
    Hoppas att allt löser sig till det bästa...
    Kramar

• Tant Pernilla

Usch vad trist!

Har du kollat med Rastaborgs slott? Inte riktigt lika tjusigt som Svartsjö, men helt okej ändå.

• AnnaRE

Det är det som är det knepiga. Statens Fastighetsverk håller på att hitta någon som ska driva det vidare, men det är en ganska lång process. Vi kan liksom inte vänta hur länge som helst. Vi har många utländska gäster som kommer och de måste boka flyg etc. Nu letar vi febrilt efter nåt nytt, men det är SKITSVÅRT att hitta ett ställe som tar 100 personer, där man får ta med sig egen mat och dryck, samt att man får hålla på till fyra på morgonen...:(

• AnnaRE

Tittade på Rastaborgs Slott först, men där måste man numera använda sig av deras cateringfirma. Vi har redan ordnat den biten eftersom vi fick ta med oss egen mat på Svartsjö. Man får inte plats fler än 80 pers tyvärr och det funkar absolut inte...stress stress stress alltså!

• Tant Pernilla

Vi var 87 på Rastaborg... Men jag fattar problemet... Då är väl inte Ekebyhovs slott ett alternativ heller... Oj, vad jobbigt.

• Tili

Hej,

Jag hoppas verkligen att det ordnar sig!!!
    Jag och min blivande har varit på svartsjö slott och pratat med Mikael, han gav ett väldigt bra intryck tyckte vi oxå!!!Nu stryker vi detta alternativet helt!
    Det finns också Skytteholm på Ekerö och Rastaholm (lite enklare),
    Lycka till!!!
    Kram

• L.T.

Hej,

På Rockelstad slott får man ta med egen mat och dryck. Tyvärr så ligger det ca en timme från Stockholm, men det ingår boende i priset. Hoppas att det fixar sig för er!

• Sweety

Stackars er. Vet inga andra festlokaler på Ekerö som har egen mat och rymmer 100 pers. Finns Danderydsgården I Danderyd, det är ju inget slott dock. Man får ta med egen dryck och jag tror man får ta med egen mat också. Man får vara kvar länge mot extra avgift. Det får plats med upp till 100-150 personer.

Finns även Brommasalen i Alviks Folkets hus. Där får man ha både egen mat och dryck. Får plats ca 150 personer. Hur det ser ut vet jag inte.

Hagamagasinet i frösundavik finns även. Man får ha egen mat, rymmer många. Men det är dyrt att hyra, 40 000 kr och så får man fixa bord och stolar själva.

Ska fundera lite till....

• lilla-Angelina

Du får ju ta med dig mat och dryck på Ängby slott men max vara 66 personer...

• Singoalla

Anna
    Tycker det låter som du behöver få lite hjälp, det börjar bli bråttom ju. Tipsar dej att kontakta boomerangwedding.se, en bröllopskonsult som säkert kan hjälpa dej fix nåt.

• Sarge

Jag hade för mig att Svartsjö slott drevs av Hampus Hedelius & Lars Wallin ?

• AnnaRE

Well, not anymore. Jag tror att de har varit inblandade på något sätt, Micke snackade om att Lars Wallin inredde bröllopssviten (som vi såklart skulle få premiärbo i), men mer än så vet jag inte. Det jag vet är att det var Mikael Lindroos som var VD och Anette Sandgren som var project manager. Anette skulle ha ringt till oss förra torsdagen (för en vecka sedan nästan) och berättat "ALLT" men hon har fortfarande inte ringt. Tack alla ni som har kommit med tips på en ny lokal - jättesnällt! Det är verkligen hur svårt som helst att hitta något som passar. Vi trodde ju att vi hade gjort det redan!!!
    Tack alla och fortsätt gärna att komma med idéer!
    hälsar,Anna

• Pysen

AnnaRe!

Vi har haft samma dilemma, att hitta ett ställe som tar över 120 personer och där man får ha egen mat och dryck.

Jag har 2 tips till dig.
    1. Tyresö Bygdegård. De har magnifikt mkt grejer i sitt kök både för matlagning och servering. Hade ni tänkt att gifta er på slottet också? För i så fall kunde ni ju hyra ett rum i Tyresö Slott först och bara ha själva ceremonin där. Där är jättefint.
    2. Alviks medborgarhus, bokas genom Stockholms Sport och Fritidsbokning.
    bokningen@idrott.stockholm.se

Hoppas ni hittar något.

Svar på tråden akta er för dessa!!!