• Ellte

Det lilla ordet tack...

Ville bara påminna alla om HUR mycket det enkla ordet tack betyder... det verkar som om många glömmer bort det :)

Jag är ju här inne en hel del då jag har mycket dötid på dagarna och svarar i många trådar, letar information, delar med mig av vad jag kan bidra med och funderar tyvärr rätt ofta på varför i hela friden jag anstränger mig :? Det är så många gånger man svarar i trådar och trådstartaren inte svarar tillbaka. Är man inte tacksam för hjälpen? Är hjälpen inte bra nog? Är det bara ren oförskämdhet? Vad vet jag...Tråkigt som bara den är det iallafall...och jag vill härmed starta ett upprop FÖR MER TACKSAMHET...på BT och även i samhället i stort ;)

Ha en jättebra helg allihop! Nu åker jag till London så ni slipper mig över en långhelg ;):D

• Svar på tråden Det lilla ordet tack...
  • agnelia

Tack för ditt inlägg!!
    Har många gånger tänkt/känt samma sak...

Klart att det finns viktigare saker men en sån liten sak som ett tack gör att man känner att sin lilla insats blev uppskattad.

• Ravial

Vilken tur att jag precis tackat min trådsvarare .

Nej, men jag håller med. Ett tack inte bara visar att TS läst och dragit nytta av svaret, ett tack sprider också glädje och lust att fortsätta hjälpa .

• Edsåsen

Tack!
    Håller med...ordet TACK används på tok för lite...överallt.
    Må så gott alla...

• feb.brud

Vill inte vara rabiat på nåt sätt, men det känns som om någon svara på en fråga eller fundering är det bara för att de vill det inte för att de känner sig tvingade. Är man bara ute efter bekräftelse eller att hjälpa andra?

• anne på grönkulla

Visst väljer man att skriva för att man vill. Men det känns roligare de gånger då TS visar uppskttning för tips & hjälp.

Jag har säkert syndat på denna punkt också, men det är en välkommen påminnelse. Tack Ellte!

• Hjärtelycka

Jag håller fullkomligt med!
    - Med ett tack får man ju lixom bekräftelse på att det man dristat sig till att svara/tipsa om har kommit TS till nytta!!

• Ravial

feb.brud: Jag vet inte om jag förstod ditt inlägg riktigt, så jag kanske säger Goddag Yxskaft, nu.

Om TS svarar trådsvararen tillbaka får ju trådsvararen reda på om tipset gick att använda eller ej och om trådsvararen ska fortsätta ge samma tips när nästa TS frågar. Nu behöver man kanske inte alltid använda just ordet tack, men det är väl lite hyfs över det, eller hur?

• Ravial

...men känner sig TS alltid tvungen när hon/han tackar, kan TS lika gärna låta bli, för då har ju ordet tack förlorat sin betydelse.

• annaglitter

tack för påminnelsen Ellte, inte alltid man tänker så långt *kram till dig*

Svar på tråden Det lilla ordet tack...