• Mrs gika

Skaraborgsbrudar 2

Eftersom det inte gick att skriva mer på den andra tråden, varför inte fortsätta på en ny?!!

• Svar på tråden Skaraborgsbrudar 2
  • Mrs gika

Cattis 28:
    Den klänning jag har tittat på inne hos cams kostade 2500:- och det tycker inte jag är alltför dyrt med tanke på att man ska bära den endast en gång....

Men å andra sidan så kan man ju alltid hyra, så jag själv är lite kluven just nu....

• Överlycklig

Jättebra insiativ.
    Min kläning som jag har valt kostade 3600 att köpa och 1900 att hyra så hur gjorde jag? Jo jag beställde den från USA istället och har nu betalt 2335:- istället (om jag inte behöver tulla då tillkommer lite till) och sedan har jag planerat att sälja den. Jag vill ha en jättefin kläning den dagen som är min största!!! Men jag vill ju inte bli ruinerad.

• Sagan

Kul med lite klänningssnack! Mitt problem (Tja, eller problem och problem!!) är att jag är gravid. Kommer att ha två månader kvar vid bröllopet och således vara ganska stor. Mammaklänning är det som gäller alltså! Någon som vet var man kan få tag på brudklänningar till gravida. Skulle helst vilja hyra, men kan även tänka mig att köpa om det inte blir för dyrt!

• Mrs gika

överlycklig:
    ja det finns ju massor med lösningar egentligen, inga är ju fel bara man hittar den som passar en själv!! Och jag håller med dig, vill ju ha den som man tycker är finast, passar osv. men man vill ju inte lägga ut en förmögenhet, man kommer ju bära den en gång!! Men jag har hittat en modell nu som jag är näst intill säker på, ska prova den en gång till innan jag bestämmer mig!!

Saga: Nä vad kul, GRATTIS!!
    En kusin till mig var gravid när hon gifte sig, va visserligen 5 år sen men, min mamma sydde en klänning till henne så hon fick den som hon ville ha den!

• Sagan

Sömnad är nog inte så aktuellt varken för egen del eller för någon i omgivningen, så det blir nog ändå köpa eller hyra som gäller. Jag vill ju vara fin på min stora dag, även om det inte är bara dagen som är stor. Inte lätt!! Har kikat lite på olika sidor på internet, men de flesta mamma-brudklänningar ser ut som tält. Hoppas att det kommer lite finare grejer när vårkollektionerna kommer i januari.

• Mrs gika

Visst är det lite konstigt-knepigt att bara för att man är gravid så är allt "stort"!! Har själv en son och när det gällde kläder oavsett orsak, vardags lr fest så skulle allt sitta löst och "pösigt"!! Hoppas du hittar en klänning som du gillar, har själv problem med den biten, provade som sagt klänningen igen men den kändes fel på något sätt så nu står jag där igen.....

Svar på tråden Skaraborgsbrudar 2