• nippon

Dermalogica, Decleor eller Darphin?

Är det någon som vet vilket märke som är det mest naturliga? Man blir riktigt yr när man läser om vad olika hudvårdskrämer innehåller. Alla dessa olika namn på mineraloljor och Peg, och DEA och TEA och polysorbat... Är det någon som kan hjälpa mig vad ska man använda? Jag trodde att Darphin var bra men nu vet jag ej då jag läst innehållsförteckningen, eller lurar man sig själv? Är det inte farligt?
    Hoppas ni andra kan det?

• Svar på tråden Dermalogica, Decleor eller Darphin?
  • rocketqueen

Farligt är väl inget av märkena, och är man intresserad av "naturlig" hudvård så är nog alla tre fullgoda alternativ!

• vixen not a tramp

Kolla in dermalogica.se där finns bra info (om mitt favorit märke) tycker jag. Personligen tycker jag att decleor är lite väl parfymerat, men jag vet många som gillar det. Det bästa är nog att prova och se vad din hud gillar, alla är vi olika, och alla tål inte för naturliga produkter.

• Väster

Du ska definitivt välja Dermalogica. En helt suverän serie, det finns ingen bättre. Jag har (hade) hudproblem med acne, irriterad hy och rodnad och testade allt möjligt men ingenting hjälpte inte förrän jag provade dermalogica. Nu har jag fått jättefin hy och har inga problem med acne längre. www.hqhair.com

• pickolina

Ingen aning men en personlig åsikt är att Decleor och Darphin absolut INTE är de bästa märkena på marknaden. Dyra, odryga och ger inte världens bästa resultat.

Fast det är ju bara min personliga åsikt.

Dermalogica har jag inte testat men hört mycket gott om dem och är väldigt nyfiken..

• nippon

Tack snälla ni för att ni svarade mig, jag ska nog inhandla ett litet startkit av Dermalogica!
    Tack! Alltid roligt att höra vad andra tycker.
    Säg mig vilka produkter har ni i Dermalogica som är bra?

• kristy

Jag gillar oxå dermalogica produkter, har användt deras start kit för akne hud i 5 veckor nu, tycker deres produkter är super=), min hud känns mycker renare o lenare=) nu, har bara fått 1-2 finne=) o mina gamla akne börja blir ljusare=)
    Nippon
    du kan prova en startkit, kostar ca 280 kr på www.strawberrynet.com

Väster
    vad använder du för dermalogicas produkter?

• macarena

jag använder också dermalogica,skinsmoothing creme...och hyn blev bättre i början men nu e den katastrof o helt röd igen:(...säkert för att jag har haft foundation och puder...

Har nån nåt tips på en annan dermalogica creme som inte ger så oljig hinna som skin smoothing, men som ändå ger massvis med fukt?:)

• Linda_bonny

macarena: Active Moist är en totalt oljefri hudkräm som bara innnehåller massvis av fukt! Den går perfekt in i huden och passar även jätte bra under makeup!!!
    Om du behöver mer fukt, använd skin hydrating booster under!
    Så slipper du oljan, mer får massvis av fukt!!!

• Rugbytjej

Kristy: Hur länge räcker Dermalogicas startkit för aknehud?
    Betalar man någon fraktavgift vid beställning på Strawberrynet?

• kristy

Rugbytjej

Jag har användt min i 5 veckor har typ halva kvar=) så de e väldig dryga=) ihih

Ingen frakt tillkommer, du betalar endast den summa som står där :) om din paket skulle fastna på tullen så ska du betala, jag fick betalar 133 kr för tullavgift när jag hämtade ut min paket. Men om du scanna o maila din kvitto till strawberrynet så få du pengar tillbaks inom 14 dagar=) så det e inga problem =)

LYCKA TILL

det finns många gamla trådar om dermalogica här i BT. Men sök funktion funkar inte:(
    Annars kan gå in på www.stylesearch.se där finns en sökfunktion som du kan söka o hittar särkert massor trådar om dermalogica=)

• Rugbytjej

Kristy

Tack för svaren! Ska nog beställa Dermalogica om ett par veckor. Har hört så mycket gott om det att jag till sist måste prova! Särskilt om kitet räcker så länge så känns det inte alls farligt. Vilka produkter används i den dagliga hudvården, dvs. vid den vanliga morgon- och kvällsbehandlingen?

• vixen not a tramp

Kolla in dermalogica.se eller gå till en salong som för sortimentet för bästa hjälp!

• leson76

Dermalogica hjälpte även mig MEN jag blev inte helt bra förrän jag började använda Biotherme

Svar på tråden Dermalogica, Decleor eller Darphin?