• Annika­05
    Äldre 14 Nov 16:32
    4419 visningar
    9 svar
    9
    4419

    Tips om Roslagsbröllop?

    Nästa sommar är det dags för vårt bröllop! Eftersom vi båda älskar Roslagen är vi sugna på ett låta Lidökrog sköta det hela. Någon som vet/hört om de är duktiga på sånt? Eller finns det bättre alternativ? Vi vill ha det rätt så informellt och glatt, men romantiskt.

  • Svar på tråden Tips om Roslagsbröllop?
  • Maya19­74
    Äldre 15 Nov 13:11
    #0

    Har Ni varit i Wira Bruk? Där finns det ett tingshus som man kan vigas. Super romantisk omgivning.

  • Annika­05
    Äldre 15 Nov 13:14
    #0

    Tack för tipset - ska kolla upp det. Har sett Wiraspelen, det är allt!

  • Maya19­74
    Äldre 15 Nov 13:22
    #0

    Har själv inte varit i Tingshuset men älskar omgivningarna. Men berätta gärna hur det ser ut där inne.

  • mattes­brud06
    Äldre 15 Nov 17:59
    #0

    Hej!

    Jag är på Lidö krog varje sommar, då vi har vårt landställe alldeles i närheten.

    Jag tycker dom har suverän mat och servicen är canon där.

    Funderade också först på att ha bröllopsfesten där, men ändrade mig då jag hittade Engelbrektstunet som jag tyckte var mysigare och mer i vår smak.

    Det avgörande var också att Lidö krog endast arrangerar bröllop under lågsäsong för att man skall få ha hela stället för sig själv.

    Mer info hittar du på deras hemsidor

    www.engelbrektstunet.se
    www.lidokrog.nu

    Lycka till!

  • Annika­05
    Äldre 15 Nov 20:19
    #0

    Marre06

    Tack! Har hört av mig till båda nu. Även vi har vårt sommarställe i närheten, på andra sidan Vätösund faktiskt men jag har bara sett Engelbrektstunet från båten. Hur gjorde ni med gästerna efter festen, sov några av dem över? Nu tänkte vi i och för sig ha en lunch istället för middag, men några av gästerna kommer långväga ifrån och alla ryms inte i vår lilla stuga.

  • mattes­brud06
    Äldre 16 Nov 13:39
    #0

    Vi har landställe intill Gräddö (nära Lidö krog), jag hade aldrig hört talas om Engelbrektstunet innan utan hittade det bara på nätet och via tips här på BT.

    Vi skall ha middag på Engelbrekstunet och fest efter middagen med liveband.

    Eftersom alla gäster kommer från Stockholm (1 tim resväg) och de flesta kommer att inta alkohol till middagen/festen, så har vi bokat in rum för alla att sova över på stället och sedan serveras frukost dagen efter.

    Engelbrektstunet arrangerar precis så som du vill ha det,det är bara och säga hur du vill ha det så får du en offert sedan.

    Jag tycker dom var jättetrevliga och hjälpsamma.

    När gifter du dig?

  • Annika­05
    Äldre 16 Nov 16:30
    #0

    marre06

    Det blir i slutet av augusti tror vi. Har de en bra frisör i Norrtälje?

  • mattes­brud06
    Äldre 16 Nov 18:16
    #0

    Fick tips om en tjej i Norrtälje som är utbildad make-up artist.

    Men hon känner flera frisörer i Norrtälje som hon kan boka åt dig, så kan man göra både och på ett ställe på dagen D.

    Du kan maila henne på:
    teddysundberg@hotmail.com

    Jag gifter mig i början av augusti.

  • Äldre 30 Jun 11:59
    #9

    hej

    vem är bäst på att ordna bröllop i Norrtälje?
    någon som har några tips?  gärna privatperson.
    företag kan också gå om de bra pris.

Svar på tråden Tips om Roslagsbröllop?