• melie

Ett tips till er som har svårt att böja fransarna..!

Det jag gör när jag ska böja mina fransar är att jag värmer franstången med hårtorken innan. (Akta så den inte blir för varm bara!)Fransarna böjer sig och får en finare böj som håller längre. Ett väldigt enkelt trick som ger fungerar jätte bra enligt mig! Mvh

• Svar på tråden Ett tips till er som har svårt att böja fransarna..!
  • pickolina

Bra tips!

Men har man en bra fransböjare och en bra mascara så håller böjen hela dagen ändå... Å jag har letat länge för att hitta ett sätt, har bångstyriga fransar.

• Stollan

Tackar för tipset! Det måste jag testa..

• fashiongirl

Måste jag också testa för jag tycker inte att min ger så mkt böj

• pickolina

Kan tänka mig att det bla ger bättre böj med en uppvärmd curlare pga plasten/gummit blir mjukare. Många curlare fungerar dåligt just pga att de har för stel/hård plast/gummi.

Det är största anledningen till att Shiseido är så överlägsen. Har man sedan tex Lancome mascara med böjeffekt så håller det i flera dagar om man vill... Å jag har supersvårböjda fransar.

• jocelyn

Jag svär vid Perplex fransböjare! Den är superbra och listen är mjuk. Det finns lister att köpa som "refill" så att man alltid har en fräsch. Se oxå till att ta loss listen och rengöra den med jämna mellanrum!

• melie

Jag tror det beror på att just fransarna blir varma. Precis som det är lättare att forma håret med en varm tång än med en kall... Mvh

• *Blomman*

I hur många sekunder böjer ni era fransar?

• melie

Med varm tång c:a fem sekunder till att börja med. Sen bättrar jag på om det behövs.

• fashiongirl

med en vanlig ca 20-30 sek

• jocelyn

nej nej nej! med perplex ca 5 sekunder, 10 sekunder om man vill ha fransar som en blunddocka.

• pickolina

jocelyn

Hur mycket kostar den och var får man tag på den????
    Är ju supernöjd med min Shiseido. Men alltid skönt att ha en extra. En att ha med sig och en som alltid ligger hemma liksom. Tänkte om den här Perplex är lika bra och billigare en Shiseido, värt att testa.

• L-N

Jag värmer oxå alltd tången innan jag använder den! Fukar super!

• Moulin

Jag prövade det där i morse efter att ha läst den här tråden. HJÄLP säger jag bara! Toppen av ögonfransarna touchade nästan ögonlocken. Inte särskilt snyggt! Tror att jag håller mig till kalla böjare (som fungerar utmärkt för mig), annars får jag lära mig en bättre teknik...

• jocelyn

Perplex finns på bland annat Kicks och kostar kanske runt 100-lappen. Extra lister finns separat, kommer inte ihåg vad de kostade.

• pickolina

jocelyn

Oki, tackar... Då ska jag köpa en "and put it to the test".. :)

• brudkronan

Ha!

Och jag då? Som har naturligt "lockiga" fransar alldeles av mig själv? Och inte jämt heller - utan fransarna krullar ihop sig på vänster ögonlock så att jag blir galen - medan jag har hur fina fransar som helst på höger? Kan man göra fransar rakare med franstång också?

Svar på tråden Ett tips till er som har svårt att böja fransarna..!