• Cattis28

Träna bort putmagen?

Skulle verkligen behöva få in min mage lite. Fick barn för 3 månader sedan och det är inte så mkt fett utan mest beroende på dålig hållning tror jag. När jag drar in magen så är den platt o fin. Är liten o nätt för övrigt så det ser så knasigt ut med en mage som ser gravid ut i 4 mån.
    Är det bara att köra sit-ups raka o sneda eller för att få bukt med det???
    Och om man har gruvligt ont i ryggen - är det skadligt att göra sit-ups då??

• Svar på tråden Träna bort putmagen?
  • vixen not a tramp

yoga eller pilates tror jag skulle passa dig fint!

• Sashimi

Core-passen på Worldclass e suveräna! (mag- och ryggövningar i grupp, sen kan man gö samma övningar hemma när man lärt sig dem om man vill)

Att rekommendera! :D

• studenten

Hej,
    Jag kan verkligen rekommendera pilates! Det är suveräna mag och ryggövningar!
    Testa, jag är helt såld!

• Väster

Jag tycker att du ska testa Core. Det ger resultat.

• Trancequeen

Börja träna på ett gym istället, att göra sit-ups tär som du sa mycket på ryggen. På gymmen har dom fina maskiner som gör att man inte felbelastar kroppen under träning.

• Kairi

Jag rekommenderar också World Class' Core express! =) Toppen för mage och rygg. Men deras kort kostar ju en del..

Annars är, som de säger här, pilates en skonsam och effektiv träningsform som fokuserar på mage, rygg, rumpa och ben. Ger en fin hållning! Pilates kan du göra hemma också, t ex med "Winsor Pilates"-dvd:n (el liknande).. är inte lika kul som i grupp men om man följer instruktionerna noggrant ger det bra resultat ändå - jag körde med det under sommaren på landet =)

Men vet du, det låter faktiskt som det är ryggen lika mycket som magen som behöver tränas!

Ta kontakt med någon som kan sin sak och låt denne visa dig några bra övningar - eller börja på gym / pilatesgrupp. Sit-ups är mördande för ryggen om man gör dem det minsta fel.. och det är svårt att göra rätt när det gör ont i ryggen. Ingen höjdare.

Lycka till!!

Svar på tråden Träna bort putmagen?