• Bröllopstokiig

Någon som kan tyda drömmar?

Hej tjejer!
    Enda sedan vi bestämde datum till den 3 juni 2006 har jag haft mardrömmar om att jag håller på att kvävas. Jag vaknar i ångest och är övertygad om att jag har något i halsen som kommer att kväva mig. Har jag bara kalla fötter eller vad? Jag vet att bara jag kan svara på detta men är det så att alla härinne är himlastormande kära eller finns det blivande brudar som, liksom jag är tvåbarnsmor i ett tioårigt förhållande med fadern till barnen som vill få förhållandet "legitimt" med ett bröllop.

• Svar på tråden Någon som kan tyda drömmar?
  • cissilla

Vi har varit tillsammans i 8 år och har 2 barn tillsammans, inte är man väl nyförälskad precis, men vi älskar varann och vill leva tillsammans, dessutom känns det bäst så när man har gemensamma barn.
    Tyvärr är jag ingen drömtydare, men du har nog bara kalla fötter, drömmarna går nog över, bara du känner att giftemålet känns rätt.

• GithKat

Jag är inte heller någon drömtydare men jag tror du är stressad över något. Bröllopet eller något annat som stör dej. Att gifta sig efter så många år i ett förhållande är förhoppningsvis bara positivt, men ska man ha ett större bröllop, jobbar och har barn kan det göra att man känner sig kvävd och trängd. Hade jag varit i din sitts hade jag nog valt att skriva ner drömmen nästa gång du vaknar av den. Det kan ge dej ett perspektiv på vad det är som är fel. Har läst någon stans att man kan försöka styra sina drömmar och ta reda på vad det är som stör en, jag kan dock inte tekniken. Ett litet tipps ang drömmar är att du spelar alla karaktärer själv i drömmarna dvs det är du bakom personerna i din dröm. Tänk efter vad det är du får i halsen och hur du får det samt hur du hamnar i just den situationen. Du har säkert ledtrådarna i drömmen gäller bara att hitta dem och förstå dem. Fortsätter drömmarna och du inte kommer på vad det är som stör så låna böcker på biblioteket i ämnet.

• Bröllopstokiig

Tack för de uppmuntrande orden!

• brudivinter?

Så här står det "lär dig förstå dina drömmar"
    Genom halsen går livsviktig andning, föda och ljud. Stopp i halsen leder till döden. Kvävningskänslor i drömmen är vanligen ångestfyllda.Förutom fysiska orsaker kan kvävningsdrömmar bero på en svår livssituation.
    alltså som ovanstående har skrivit..

• dolphins

Vi har två barn och har varit tillsammans i 8 år och har nu äntligen tänkt att gifta oss.

• tattar-Emma

Jag har läst att det inte är "storyn" i drömmarna som är det väsentliga, utan känslan. Dvs, kvävning tyder på en allmän känsla av panik eller stress eller att något är "för mycket" - det betyder inte att du har fel på halsen, så att säga =).

• Kickit

Det kan vara djupare rotat än så, än bara ångest och känslan av att kanske vara fångad? Jag vet att de som upplever sådant här ibland kan lindra sina mardrömmar genom att besöka ett medium ;) men det är ju jag det, som tror på sådant och låter det hjälpa mig.

Kramar!

Svar på tråden Någon som kan tyda drömmar?