• mjukglassen

Nivea bra för ansiktet? Är så dålig på detta med vad man.......

ska ha & inte ha till huden... Jag använder deras rengöring & ansiktsvatten & smörjer in mig med Nivea soft, en väldigt billig kräm i en vit rund plastburk. Vad har ni som vet lite mer för åsikter kring Nivea?

• Svar på tråden Nivea bra för ansiktet? Är så dålig på detta med vad man.......
  • Fru Cinderella

Om den är bra för din hud eller ej beror helt på vilken hudtyp du har. Men Nivea brukar vara bra ja.

Men gör som så nästa gång du ska köpa en creme att du går till t.ex kicks eller liknande affär o fråga vad för sorts kräm du behöver till just din hud.

• sherlock

Har haft många problem med nivea producter. Andvände deras sol-lotion och blev prickig och kli-ig över hela kroppen. Har även haft problem med deras hand och kropps krämer. Har aldrig haft speciellt känslig hud men verkar reagera på just det här märket. Andvänder själv Estee Lauder ansikts kräm och har inga problem alls.

Däremot har jag hört ifrån två olika vännior som jobbar inom hudvård att även det populära märket Clinique är mycket dåligt för hyn. Speciellt deras ansikts vatten som bör unvikas som synden.

• Fru Cinderella

Själv är jag ett stort fan av L'orelas produkter

• Fru Cinderella

en sak till.. att prislappen är dy garanterar inte heller att produkten är bra

• mjukglassen

Vet inte varför jag fått för mig att loreal har lite mkt parfym i sina produkter....kanske bara en känsla.. Jag använde deras produkter förut & de var mkt bra de också.. vet inte om det är så stor skillnad egentligen på vad man väljer......?

• Fru Cinderella

Det kanske är en smaksak, det där med parfymen

• brudivinter?

ofta,dock inte alltid så får man vad man betalar...hudterapeuter har oftast dom bästa produkterna för huden..

• Imperia

Använder själv Nivea Soft(den vita burken) precis som du och jag tycker den är toppen.
    Jag har bland hy, väldigt torra kinder men får lätt finnar i t-zonen, och det är den enda krämen hittills som jag är nöjd med. Den återfuktar utan att ansiktet känns klibbigt och den går fort in i huden. Och priset är ju snällt för plånboken också .
    Så jag tycker du ska fortsätta med den om din hud trivs med det. Onödigt att köpa dyrare krämer som kanske inte ens passar din hudtyp.

• mjukglassen

Imperia=-) Har du testat många olika märlen/produkter? Upplever du att nivea soft framkallar pormaskar?

• jocelyn

Använder soft (i tub) till händer o förtter, den är jättebra. Sen använder jag deras rengöringsgel som man sköljer av, den är bra för den torkar inte ut huden samtidigt som ALLT smink åker av. För ansiktet har de bra krämer som finns för olika hudtyper så mitt tips är att du ska prova någon av dem och använda soft mer för kroppen (den är ganska fet och innehåller inte solskydd osv). Det är min åsikt. Extra plus för nivea är att de oftast har svaga parfymer och att de inte testar på djur.

• Modestie

Jag använder ofta deras rengörinsgeleer som är milda och gör rent toppenbra

Tyvärr har jag tendens att få finnar så deras hudkrämer låter jag bli, men har man mindre "kräsen" hy är det ju ett bra alternativ tycker jag då de är milda och har bra pris.

• Imperia

mjukglassen:
    Tjae, jag har testat en del olika märken, fast dock ingen av de riktigt dyra (är studerande = fattig). Och jag har tyckt att de flesta varit för feta dvs, lämnar en hinna på huden eller ger upphov till finnar.
    Vad det gäller pormaskar så gör det varken till eller från. Den förbättrar inte pormaskarna men den förvärrar definitivt inte dom heller.
    SÅ för min hud så funkar nivea soft optimalt.

Svar på tråden Nivea bra för ansiktet? Är så dålig på detta med vad man.......