• Ayla30

GI eller atkins?

Hejsvejs
    Jag har tidigare räknat kalorier för att gå ner i vikt och det har fungerat väldigt bra för mig.
    Men nu är jag intresserad av att testa nån ny variant. Är det nån som kan berätta lite om Atkins resp GI-metoden?
    Fördelar, nackdelar...

• Svar på tråden GI eller atkins?
  • tvillingsjäl

De två är rätt lika fast med en stor skillnad..Atkins förespråkar en långsiktig diet med ett minimum av kolhydrater och GI att man efter några veckors intensiv diet återinför SUNDA kolhydrater igen för att få en bra balans i sin kost!

Personlig tror jag att det är mer hälsosamt i det långa loppet att köra GI så därför gör jag det!

• sweet saint

Jag tror ocksa pa Gi metoden.
    atkins verkar lite for ohalsosamt.. Bara kott o fett forsta tiden. Skulle nog inte klara det..

• Ayla30

tack,då ska jag nog ta och läsa på lite mer om GI.

• Arlanda2006

Kan varmt rekomendera blodsockerblues av paulun för man kan itne bara gå på tabellerna om man ska använda GI. GI är för övrigt ngt jag mår enormt bra av

• aug06

Bästa sättet!

Vill man gå ner i vikt måste man äta fett. Naturligtvis bra fetter ex fisk och nötter, ja ni vet! Enklast är faktiskt att ta bort alla snabba kolhydrater ex potatis, ris, pasta och byta ut dem mot grönsaker. Även ta bort kött då de innehåller ?onyttiga fetter? och ät mer fisk, kalkon, tonfisk.

Häll på olivolja på salladen, var inte rädda för det! Kroppen ställer in sig på att snåla med fett (-valken ) om den inte får nytt fett att byta ut det med. Ungefär som att svälta kroppen. Jag har tappat 5kg på detta sätt under tre veckor

• aug 06

Har jag skrivit detta eller jag har inget minne av att ha gjort det.

• aug 06

Det är ju 2 svar med samma nick och jag har då inte svarat på den första vad jag vet i alla fall.

Kanske måste byta nick.

• aug 06

Visst är det hmm men jag ser att den andra aug 06 inte har ett mellanslag så som jag då har. Men hur lätt är det att skilja oss åt då???

• aug06

Aug utan mellanslag 06

Sorry om jag gjorde det förvirrat He he he? såg det inte själv och undrade vad ni konverserade om Här får man vara uppmärksam :-P Ber om ursäkt, men det är en kalas diet!

• aug 06

Ingen fara aug06 det vara bara jag som undrade om jag verkligen hade skrivit det nu du hat skrivit för jag hade då inget minne på att jag hade gjort det.

Det roliga är att jag håller oxå på med GI så det blev ju ännu nera förvirrat men nu vet jag att det finns en till som har nästan lika nick som jag.

• Ann-ie

Jag tror som några av er att GI passar nog vardagen (min iallafall!) och långsiktiga sunda matvanor bäst. Jag är intresserad av båda och läser det mesta jag kommer över på internet. Men eftersom jag har en ganska stor övervikt (på 23 kg, bmi 30,1), så kör jag just nu Cambridgekurens s.k. ren kur. Men bara denna vecka (för att bli "avgiftad" på godismanin och för stora portioner), på måndag ska jag köra en kombinerad kur av CK och Atkins. Någon här som kör Atkins??

Vänligen, ann-ie

Svar på tråden GI eller atkins?