• Bröllopstokiig

Sorrento, Amalfikusten, Capri...

Hej!

Jag gifter mig den 10/8 och strax därefter skall vi på bröllopsresa till Sorrento på Amalfikusten. Vi har också bokat en övernattning på Capri. Ville nu höra om någon varit där, om jag kan få lite tips på saker att se och göra. Gärna tips på bra restauranger också....

• Svar på tråden Sorrento, Amalfikusten, Capri...
  • Bröllopstokiig

Bästa resemålet på jorden om man är kär! Capri är kanon fint men väldigt dyrt! Sorrento är betydligt billigare och det finns massor av små mysiga restauranger. Något direkt tips har jag ej men har aldrig varit på någon dålig restaurang där!
    Både Sorrento och Capri är mycket "promenad vänligt" och det är då man ser allt det fina med dessa två ställena!

• Bröllopstokiig

Det är otroligt vackert där!! Jag var till Rom på klassresa för två år sedan, och vi åkte till Pompeji, fröbi Neapel och Sorrento.. vi var ner i någon liten by som heter Positano, allt var jättedyrt men det var paradiset, det vackraste stället jag någonsin sett! Capri var jag på när jag var mindre, det var också otroligt fint.. Ett ställe man fastnar för.. Minns tyvärr inga namn på restauranger..

• Bröllopstokiig

Åh! Vad mysigt! Där var jag för några år sen. Har svårt att tänka mig något mer romantiskt. Positano är en supermysig by där i närheten. Ska man handla så ska man köpa väskor och plånböcker. Capri är förstås värt att se, men dröj er inte kvar där för länge, för det är väldigt "turistigt"!

Ha det så mysigt!

• Bröllopstokiig

Åh vad kul, vi har bokat en "smekvecka" till Capri. Vi har fått tips om ett jätte romantiskt ställe på Capri som heter Punta Tragara, tokdyrt men jätte fint. Där ska vi bo..

• Bröllopstokiig

Lonely planet; där står ALLT! Tjuvläs lite i bokhandeln!

• Bröllopstokiig

Eftersom jag var tillsammans med en Salernokille för många år sedan har jag varit mkt på Amalfikusten och förutom nämnda utflyktsmål tycker jag även att den lilla byn Ravello är fin. Ligger *nånstans uppe i bergen*, ganska nära Positano har jag för mig. Tror Greta Garbo hade nåt hus där. Capri är också väldigt fint och där ska finnas nån vacker trädgård tror jag, som ägs av en svensk och som man kan besöka. Har tyvärr inga restaurangtips på Capri eftersom det var flera år sedan jag var där.

Svar på tråden Sorrento, Amalfikusten, Capri...