• Vildare

HJÄLP!vill ha bort lösnaglarna NU!!

hej! jag har panik..testade att sättas på lösnaglar för första gången...blv skitfult..tänkte ta på nagellack men lösnaglarna frätte typ upp då..blev knottriga..har bara nagellacksborttagning hemma, men funkar det om ja vill ha bort lösnaglarna också??? HJÄLP!!!! MVH

• Svar på tråden HJÄLP!vill ha bort lösnaglarna NU!!
  • Fru Calice

När jag hade gelnaglar så fick jag bort dem genom att lägga en acetonindränkt bomullstuss på nageln och slå om fingret med folie. Satt så i ca 15 min och sen gick nageln av hur lätt som helst. Kanske funkar på dina naglar oxå?

• Vildare

har inte aceton...måste bli av med dem nU!!:(

• Vildare

de här är no vanliga plastnaglar förresten ..

• annki72

Precis som calice skriver gjorde jag när jag hade satt på lösngalar och ville ha bort dom.
    Funkade jätte bra, men var försiktig och slit inte för mkt du kan skada din riktiga nagel.

• aug 06

Jag har gele naglar och är tvungen att fila bort mina i fall jag inte vill ha dom längre. Gör ett försök men fila inte så mycket att du börja fila på din egen nagel för då gör det ont.

• annki72

Prova det medel du har hemma , funkar säkert det oxå

• Fru Calice

ja aceton och nagellacksborttagningsmedel brukar ha samma effekt. så prova!

• Vildare

men det är mild nagellacksbortagning..utan aceton :(...hur ska jag använda det då+? det ska väl in under nageln..det är uju där limmet sitter!! men tack för tipsen...

• annki72

Dränk en bommulstuss med vätskan lägg uppe på nageln och linda in fingret i aluminiums folie låt sitt ca 15 min sen brukar den lossna ganska lätt annars sitt en stund till

• annki72

det är så dom gör på salong, fast dom har kanske andra medel, men testa kan du ju göra.

• inte min tur än

häll lösningen i ett glas o stoppa ner fingrarna ett tag.

• Vildare

men fräter inte de på huden??:)

Svar på tråden HJÄLP!vill ha bort lösnaglarna NU!!