• Royalisten

Kronovalls Slott?

Hej!
    Någon som har erfarenheter av bröllop på Kronovalls Slott på Österlen?Maten och personalen?Någon som har bilder att visa ifrån matsalen där bröllopsmiddagen är?Det är så vackert slott och parken runt omkring

• Svar på tråden Kronovalls Slott?
  • Royalisten

flyttar upp och hoppas på bilder

• amr

Åk dit en helg och ät något från menyn. Boka annars tid och res dit för en konsultation.
    Åk dit för en vinprovning och ni ser nästan hela Kronovall.
    Kolla deras hemsida.

• Fiona II

Royalisten (eller nagon annan) -

har du fatt nagon mer info om hur det ar pa Kronovall?

• Bröllopsfixaren Gbg

Hej!

Jag håller just nu på och arrangerar ett bröllop på Kronovalls vinslott och jag kan varmt rekommendera dem! Ring dem och boka tid för en visning, fråga efter Per-Ola Holm. Hälsa gärna från mig, Emmilie på Bröllopsfixaren

Lycka till med dina planer!

• Fiona II

Bröllopsfixaren Gbg - Tack!

Jag har varit i kontakt med Per-Ola. Problemet ar att jag bor i USA och har darfor lite svart att besoka olika lokaler. Men jag planerar dock en resa till Sverige snart for att just titta runt pa olika alternativ. Vi kommer bli ca 35-45 gaster, vet du nagot om hur lokalerna ser ut? Det blir inte for stort och for mycket yta for sa fa gaster pa ett slott?

Ar du en brollops koordinator?

• Bröllopsfixaren Gbg

Ja jag arbetar som bröllopskoordinator och finns registrerad här på Bröllopstorget i branschregistret.

• Bröllopsfixaren Gbg

Jag tycker att slottet passar både större och mindre sällskap, det finns olika alternativ på lokaler man vara i.

• Mi72

Om det är slott ni är ute efter så är Häckeberga slott ett mycket vackert ställe.
    Här får plats max 85 personer till middag.

Övernattning:
    Enkelrum: 6 st
    Dubbelrum: 13 st var av två delar dusch och toalett.
    Extrabäddar: 6 st finns att tillgå.
    Totalt 38 bäddar, ev finns det möjlighet till fler extrasängar.

Program
    Vigsel: Ca 16.00
    Frukost: 08.00-10.00
    Ankomst H: Ca 17.00
    Utcheckning: 11.00
    Incheckning: 17.15-17.45
    Avresa: Ca 11.30
    Välkomstdrink: 17.15-19.00
    Fotografering: 17.30-18.30
    Middag: 19.00
    Kaffe & tårta: Ca 22.30
    Bar & Dans: 23.00-01.30
    Slottet stänger: 02.00

Maten: 4-rätters meny. Kuvertpris 1095 kr/vuxen (inkl. välkomstdrink med tilltugg, 4-rätters meny, vinpaket, kaffe & tårta samt avec.).

Man kan endast boka hela slottet till ett pris av 30 000 kr. Sen tillkommer mat mm.
    Häckeberga Slott är av en sådan storlek att de inte kan arrangera bröllop och samtidigt ha andra gäster boende - detta innebär att slottet hyrs i 24 timmar med alla gästrum, salonger, matsalar.... allt.

www.hackebergaslott.se

• Brud?

OBS! Jag har varit på Häckeberga Slott en hel del, samt Kronovalls Slott. Det är stor klasskillnad. Kronovall är 100 ggr vackrare. Stora delar av Häckeberga ser ut som slitna konferensdelar. medan på Kronovall får man hela tiden slotts känsla med vackra antika möbler, kandelabrar överallt.

• Fiona II

Tack for era svar!

Jag ska till Kronovall nasta vecka och se hur det ser ut och prata med dem om att ev ha vart brollop dar. Har aven blivit tipsad om Hackeberga men enl Brud? verar ju Kronovall mycket battre.

Svar på tråden Kronovalls Slott?