• Zodic

Vad till smörgåstårta?

Vad kan man ha till smörgåstårta som gör det mer än bara en tårta liksom :p
    Kan man ha sallad? Eller är det konstigt...
    Och det ska vara veg, allt ska vara veg :D

• Svar på tråden Vad till smörgåstårta?
  • *picoliiina*

ja svårt. kan ni inte ha annat plock till? snittar o sånt.. ostar kex etc..? sallad till tycker jag låter lita kaka på kaka. speciellt när det är en vegotårta... hmm

• Jema

Jag tycker att det hade känts konstigt med en smörgåstårta + sallad.
    Men kan ni inte ha t.ex;
    * Snittar
    * Krustader
    * Ost & kex
    * Fruktfat (jordgubbar, melon, kiwi, vindruvor mm)

Jema

• joan

Jag tycker att det låter helt okej med en sallad av typen "grönsallad" till smårgåstårtan, iallfall om man använder lite roligare salladssorter än vanlig isbergsallad.

Fruktfat som någon Jema föreslog låter också gott till, tänk bara på att vissa frukter inte alls gör sig bra till vin om ni tänkt servera sådant till maten.

• Courage

Är det till äta-lite-animaliskt-vegetarian (tex. ost, smör, fisk, skaldjur osv) eller till en renläring vegetarian/vegan?

Sallad till smörgåstårta är nog ingen höjdare då salladens fräschör och krispighet försvinner i det kladdiga. Det är ungefär som fruktsallad till gräddtårta. Men smaken är ju olika.

• Zodic

Nej sallad är nog lite konstigt, det va bara något jag kom på, inte så genomtänkt :p

Det kommer finns veganmat men även skaldjur/fisk så man kan ju göra olika snittar precis osm ni säger, kanske lite rökt lax.. men blir inte snittar mkt samma sak som just smörgåstårta?

bröd är ju alltid bra, då äter man inte lika mycket mat heller ;)

men en sallad är nog också bra, om det finns mer saker, så behöver man inte välja smörgåstårtan heller om man inte vill men ändå äta mer "matigt"...

en annan sak som bara kom upp nu är paj. det skulle väl kunna gå ifall man har paj - smörgåstårta - sallad så kan man kombinera?

• Courage

Paj och sallad går utmärkt. Snittar och smörgåstårta - njaaa tveksamt. Kanske olika sorters smörgåstårta - anmialisk, vegetarian och vegan?

Bröllopstårta efter detta kan verkligen bli tårta på tårta. Bättre i såfall att kanske ha en chokladkonfekt-buffé, med flera olika sorters chokladbakverk, både stora och små. Och så bjuda en god madeira till chokladen!

• Zodic

Ja men då kan man ju ha alal tre, så kan man kombinera som man sjävl tycker är bra kanske :)

Men det kommer inte bli nån tårta, jag tänkte köra på festliga muffins! :) Så då blir det inte ritkgt tårta på tårta-känslan, eller tycker ni? :)

Tack för alla förslag! :)

Svar på tråden Vad till smörgåstårta?