• Maira

Nu har vi lagt upp lite bilder!

Tänk att nu är det dags att lägga ett första inlägg under rubriken gifta!

Den 15/10 var vår stora dag innen och dagen innan hade vi att göra till 22 på kvällen. Min man sov sedan hos sina föräldrar och jag sov hos min tärna. Veckan innan bröllopet hade väderprognosen ändrats flera gånger, men när jag vaknade och tittade ut så var det strålade sol från en klarblå himmel. Härligt!

Efter en nyttig frukost med te, grovt bröd och avokado kom hon som skulle göra iordning hår och smink. Det tog några timmar men blev jättebra. Till lunch fixade tjejerna sushi. Sedan kom killarna (brudgum, marskalk och näbb) och hämtade oss till fotograferingen, med sig hade de blommorna. Foton togs med digitalkameror av våra papporoch med svartvit film av en kompis. Vi blev jättenöjda! En del av de foton som min pappa tog ligger nu på vår hemsida och länken till bildspelet är www.sahlholm.se/foton/index.html
    Sedan åkte vi till kyrkan och en vigselgudtjänst full av musikaliska inslag. Allt gick så bra och det kändes som att det hela bara tog ett par minuter. Till middagen var borden dekorerade med rönnbär, lönnlöv och servettringar av hemplockat lin. Maten smakade jättegott och tårtan som en kompis bakat var en underbar chokladdröm. När middagen var över spelade storbandet upp till brudvals och därefter forsatte dansen långt inpå natten.

Trötta men lyckliga öppnade vi presenter i sviten, sov ett par timmar och badade i jacuzzin innan vi åkte till Arlanda för att sätta oss på flyget till två veckors bröllopsres i Thailand. Mer bilder kommer att läggas upp på hemsidan så fort vi har hunnit gå igenom dem och valt ut de vi vill ha.

Lycka till alla blivande brudar!

• Svar på tråden Nu har vi lagt upp lite bilder!
  • LisenL

jag får inte länken att funka.

• feb25

jättefina bilder
    stort grattis till er

• Maira

Konstigt, den funkar när jag klickar på den. Testa att gå in på www.sahlholm.se så finns det en länk precis under "Välkomna".

• Elin B

Åh vilka fina bilder! Jättevackra! Stort grattis! / Elin

• Maira

Tack så mycket Elin B! De är tagna i botaniska trädgården i Uppsala. Är det någon som har en åsikt om vilken vi ska välja till tidningen och tackkorten?

• höst brud 07

Helt underbara bilder, precis vad jag ser framför mig för våra bilder.
    Grattis!!

• Sarita 2006

Wow, va fina bilder! Din klänning var helt ljuvlig, o satt verkligen perfekt på dig också! Grattis!

P.S. såna guuuuulliga små näbbar ni hade! Bilden när de står o tittar på varandra gjorde att hjärtat smälte!

• Kirsto

Å vad fina ni var! Och väldigt fina bilder! Ni har många att välja på till tidningen, förstår att det är svårt. Jag har 2 favoriter: Den med er i helfigur med höstlöven bakom (man ser hela släpet) och den där ni håller om varann (halvbild)med tittar in i kameran. Gillade dem jättemycket. Tycker också att den med massa himmel på när ni står vända mot varann är fin, men den behöver nog beskäras för att göra sig i tidningen tror jag så man ser er lite bättre.

Stort grattis!

• Maira

Ja visst var näbbarna gulliga! Jag hade oroat mig lite innan att det skulle vara mycket jobb med att underhålla dem eller att flickan (som jag är gudmor åt) skulle bli nervös och ledsen. Men de var helt underbara båda två hela dagen! Stundens allvar gjorde att de villigt poserade för fotografen och höll varandra i handen i kyrkan.

Tack för förslagen på tidningsbilder, jag håller med dig Kirsto! Det blir svårt att välja. Får väl ha med en hänvisning till hemsidan i annonsen. Har ni sett en sådan i någon annons?

• Kirsto

Jag har aldrig sett en hänvisning till en hemsida i en annons, men nu när du säger det låter det ju inte så konstigt! Finns ju massor med vårt-bröllop-sidor. Tål att tänka på!

Jag tycker så här ang. bilden:
    Vill ni visa hur fina ni var och ditt läckra släp så är helfigurbilden i höstlöven bäst.

Vill ni berätta för dem ni känner med som inte var på bröllopet tycker jag närbilden är bäst, för där ser man verkligen era ansikten. Tycker ni är väldigt fina på den bilden! Dessutom kommer den nog att sticka ut lite bland de andra korten, då det är vanligast med bilder i helfigur.

Det kanske skiner igenom lite att närbilden har blivit min favorit, men jag tycker som sagt att alla är ett bra val. Det positiva med det är att det inte går att välja fel!

• Maira

Kirsto: Du har mycket förnuftiga kommentarer och jag håller helt med dig. Kanske det får bli olika bilder i olika tidningar beroende på om där bor gamla klasskompisar eller släkt som var närvarande. På så sätt får vi också olika annonser att spara. Tack för att du lagt ner tid och tankeverksamhet! Det är skönt att få åsikter från utomstående eftersom man själv ofta blir lite hemmablind. Då är BT bra!

• Kirsto

Vilken strålande idé med olika bilder i olika tidningar! Får vi flera bra bilder när det är dags ska jag verkligen komma ihåg det där. Jättebra!

• okt2006

Jättefina bilder Maira! Ska också gifta mig i oktober i Uppsala och botaniska verkar helt klart vara ett alternativ. Om det inte regnar förstås... Hade ni något alternativ ifall det skulle ha regnat?

Var det kallt med ärmlös klänning? Funderar på om jag måste fixa en cape eller liknande.

Din frisyr var jättefin, är det löshår i eller har du sådär mycket hår? Vart har du gjort din uppsättning? Och sminket?

Andra Uppsala-tips mottages också tacksamt!

• ica i rutan

Åh vad fina ni var! :) Du är väldigt vacker, Maira! :D Och som flera andra har sagt, klänningen var outstanding!!!

Lycka till i framtiden.
    /ica

• Maira

Okt 2006: Botaniska var faktiskt inte så bra som det ser ut. Vi fick leta en del för att hitta de två platser där vi tog korten. Vi bor inte i Uppsal längre och hade därför inte möjlighet att kolla så mycket, men mitt tips är att du ganska nära inpå bröllopet går till några olika parker ock kollar var träden ser fina ut. Det är olika olika höstar. Om de hade regnat mycket så hade vi fotat i festlokalen och i kyrkan, hade det regnat lite hade det blivit utomhus men med paraply.

Den 15 oktober var en ganska kall dag med norliga vindar, därav den vackra klara blå himlem. Jag hade en sorts sjal med tryckknapp och pärldekoration som jag satte på mig emellanåt. Det finns med på bilder som vi inte hunnit lägga upp ännu.

Frisören, som också gjorde sminket och naglarna, var Therese på Beautiful Stockholm (www.beautiful.nu)som kom hem till min tärna. Hon använde löshör och någon sorts kudde för att få upp håret som normalt är knappt axellångt.

Har ni bestämt kyrka och festlokal? Jag kan tipsa om blomsterhandeln som gjorde buketten precis som jag ville ha den och vi fick alla tre buketterna och de tre knapphålsblommorna för 1450:-. Detta gjordes an Bellis blomsterhandel på Rackarberget där jag tidigare köpt vanliga buketter inför middagar och aldrig blivit besviken. Fråga gärna, det är svårt komma på vad man ska tipsa om!

• Maira

Klänningen förresten... Är det någon som har erfarenhet om var det går bäst att sälja den? BT, blocket, annat? Den får inte plats i garderoben, snyft!

• ica i rutan

BT har ju köp&sälj-marknad gratis, så det skadar ju inte att lägga ut den där! Åh vad hemskt det måste kännas att behöva sälja nåt så vackert.... :(
    Jag har tyvärr ingen erfarenhet av hur bra det är att annonsera på BT, har precis lagt ut en annons faktiskt. Efterlyser en nixaklänning modell 382, får se om nån har en till salu. ;)

Svar på tråden Nu har vi lagt upp lite bilder!