• Felice

Förslag på kort bröllopsresa...

Jag och min m2b skulle vilja åka någonstans på någon kort resa efter vigseln och tänkte eventuellt åka till något mysigt ställe i Sverige.

Vi funderar på Bohuslän och trakten runt Strömstad och skulle nu vilja ha tips på pensionat eller liknande där runtomkring. Gärna något lite mysigare ställe (inte någon bautacamping eller så).

Andra tips är också givetvis mycket välkomna!

• Svar på tråden Förslag på kort bröllopsresa...
  • bellaboop

Varför inte Barcelona. Helt underbar stad. Vi ska åka dit en långweekend som vår smekmånad och sen åker vi lite längre bort sen med vår underbara son.

• SofieFredrik

Vi ska ev. oxå bara ta en kortare resa efter bröllopet så jag puffar upp tråden lite...

• GithKat

Varför inte åka till Tallin, eller polen ska vara jättefint. Jag vill till polen och bo på något av deras vackra slott och gå på slottsmiddag uppklädd till tänderna I Sverige skulle jag rekomendera att åka til Ystad och Österlen är så vackert där. Eller varför inte uppåt landet mot Dalarna eller längre upp.

• September06

Vi tänkte åka till västkusten på bröllopsresan, lagom långt och så är det så mysigt på västkusten, småbodarna och den friska havsdoften. där finns det många vandrarhem /stuger/ rum man kan hyra ...Lycka till !

• Felice

bellaboop

Jag var i Barcelona i somras och jag var inte så imponerad.

GithKat
    Har varit både i Tallinn (som var jättemysigt och trevligt!) och i Krakow och Warsawa. Men det där med slottsweekend var ingen du idé...

• Felice

...dum....(skulle det stå på slutet.

• Gerda

Budapest - en miniweekend.

Prismässigt bra, SPA-behandlingar och varma bad som inte kostar för mycket.

:) :) :)

• Överlycklig

Jag hjälper dig att puffa då vi också har liknande planer. Hur mycket får det kosta? Vi har fått lite olika tips vet inte om det är något för er men håll till godo

Vadstenaslott där kan man bo i underbar svit och bara lyxa till.

SPA Selma eller varför inte Tylösand, eller i Varberg (Kommer inte ihåg namn)

Väderöarna det ska finnas något fint vandrarhem där..

Gotland

• Something to be

Köpenhamn är mitt tips. Nära, hemtrevligt men ändå lite småexotiskt.
    Vill ni vara i Sverige så säger jag strömstad eller öland.

Svar på tråden Förslag på kort bröllopsresa...