• Solbruden

3:e augusti 2006, en TORSDAG!

Är det bara vi som valt en vardag att gifta oss på? Är det jättekonstigt att göra det? Vi har bokat kyrka och präst så det var inga problem. Det var den dagen vi träffades därför ville vi ha just det datumet.

• Svar på tråden 3:e augusti 2006, en TORSDAG!
  • Solbruden

*Puttar* Är det ingen som ska gifta sig på en vardag??

• Noomi

Det beror väl på vad man ska ha för bröllop. Har man långväga gäster kanske det inte blir så populärt eftersom de måsta ta ledigt, men annars är det väl inga problem.
    Min pojkvän ville att vi skulle ha bröllopsdagen den 22 feb eftersom det är "vår" dag... bara det att nästa gång den infaller en lördag är 2014, så vi kanske också får köra på en vardag :)

• Ellte

Som sagt, anledningen till att det är ovanligare med bröllop på vardagar är att gästerna isåfall måste ta ledigt från jobbet...och i ert fall förmodligen minst 1½ dag..om ni inte ska ha vigseln på kvällen och bara en kort middag :)

Jag hade självklart tagit ledigt om det var en nära vän men annars hade det nog kostat mig för mycket...

• Solbruden

Jo det är klart att folk måste vara lediga på själva dagen (kanske tom kan jobba halvdag), men det är ju mitt under sommaren så de flesta har nog semester då. Och några långväga gäster har vi inte. Så om man orkar vara lite trött på fredagen blir det kanske ½ dag ledigt.
    Ingen annan som ska gifta sig en vardag?

Svar på tråden 3:e augusti 2006, en TORSDAG!