Jämtländskt tema
Vi ska ha en grön bröllopstårta som har formen av ett hjärta i tre vångingar. Längst upp kommer det att stå ett älgbrudpar i keramik och runt om hjortron i marsipan. Fyllningen blir drottningsylt.
Vi ska ha en grön bröllopstårta som har formen av ett hjärta i tre vångingar. Längst upp kommer det att stå ett älgbrudpar i keramik och runt om hjortron i marsipan. Fyllningen blir drottningsylt.
Låter lite sådär allmän-norrländskt mer än jämtlänskt. Men gott!
Jo visst är det väll lite allmänt Norrländskt men helheten blir Jämtländskt, tillsammans med vår mat, färger, musik osv. Fast det har jag ju inte skrivit om.
Är någon intresserad så berättar jag gärna mer!
Hej hej! Vi kommer inte köra så hårt just på det jämtlänska som det ser ut nu, men vi gifter oss i Åre. Vart och när gifter du dig?
Jag antar att jämtlandssången kommer att sjungas under kvällen..:) Ska ni ha färg tema som flaggan??
Vi gifter oss i Frösö kyrka den 12 augusti.
Ja färgerna kommer att vara blå, grön och vit fast inte exakt de färger som är i flaggan utan lite mjukare färger. Vi kommer att ha Jämtlandssången på saxofon som utgångsmusik i kyrkan. Jag har också skrivit in den i sånghäftet fast på Jamska en kul grej när det är många gäster som inte kommer från länet.
Glömde säga att tårtan lät riktigt läcker...
Åhh vad fint med den som utgångsmusik. Jag älskar den låten... Kul att ha den på jamtska...
Vi hade Brudmarsch från Jämtland som ingångsmusik och Jämtländsk brudmarsch (Jämtlandssången) som utgångsmusik
Hmm finns det två olika? Vad är skillnaden?
Tja, musiken och kompositörerna
Jämtländs brudmarsch är gammal, medan Brudmarsch från Jämtland är ganska nyskriven (tror jag i alla fall). Den är gjord av Alfred Rönnqvist och mycket fin, tyckte vi i alla fall.
Vill ni ha tips på solist till Kyrkan så vill jag bara tipsa om Emma Olsson från Östersund, hon sjunger jättevackert.
enna87_olsson@hotmail.com
emma87_olsson@hotmail.com
jag kan inte skriva i dag :)