• Julibröllop 05

catering Örebro

Hej hej är det någon som vet någon bra catering firma i Örebro som kan rekomenderas?
    hittar ingen o börjar bli lite frustrerad...
    Jätte glad för svar!

• Svar på tråden catering Örebro
  • Johanna85

Vilken lokal ska ni ha? Vill ni bara ha maten eller personal och allt annat också?

• Rainred

det var inte ett bröllop vi anlitade det till men vi ahde en stor fest med 160 personer och anlitade Parkhallen ICA och de var trevliga och bemötte bra! Mannen vi pratade med hette Per.. du kan alltid ringa dit och kolla vad de erbjuder. Vi hade kallskuret exotisk buffe

• zebban

Vi anlitade MrMarcus med mycket lyckat resultat. Annars Margareta festvåning, Karlsunds Herrgård har precis börjat med catering tillsammans med Ågatan, den italienska delikatessaffären Stortorget/Trädgårdsgatan har catering. BA Catering har vi använt när vi hade personalfest och har inga klagomål på dem heller!

• Gerda

För oss lutar det åt BA Catering, antagligen kommer vi att använda Adlers som de äger som lokal. Jätte trevliga och mycket serviceminded.

Annars har vi haft bufféer fr ICA Parkhallen - fungerade bra!

• Johanna85

Ska alla här som har svarat gifta sig i örebro snart? Vi gifter oss i februar 2006 på Karlslunds herrgård. Vart ska ni vara?

• Gerda

Vi siktar på 2007... och är jätte sugna på Alders.

Kul att ni gifter er i Karlslund! Hur lägger ni upp bröllopet? Blir det borgligt/kyrkligt?

• Johanna85

Gerda

Vad är Alders? Har inte bott i Örebro så länge så jag har ingen koll... Tycker också att det är kul med Karlslund
    Det blir först borgligt för att fixa det juridiska några dagar innan och sen blir det en traditionel vigselcermoni på Karlslund med en släkting som är präst, men som inte har rätt att viga i sverige. Festen kommer ju självklar att vara där också.

• Gerda

Johanna 85
    Vad mysigt det låter! Vi tittade också på Karlsund, men det blir alldeles för dyrt för oss tyvärr. Fast det är maffiga omgivningar där. Det kommer att bli jätte fint för er!

Adlers:

www.bacatering.com

De har en länk till Adlers. Det är mot Hästhagen, vid Svartån!

• Johanna85

Någon annan som också har lust med en BT-träff i Örebro??

• Gerda

Fråga på forumet! Alltså om örebro BT-träff

Jag kommer gärna, om jag är kvar... fast vi inte ens har nåt datum fastställt, eller en fast idé om HUR vi ska gifta oss :)

• Julibröllop 05

Hej hej igen vad roligt att det var så många som hade svarat, har inte varit inne på ett tag!
    Festen tänkte vi ha(Som det ser ut nu)i Gällersta forngård men har nu fått upp ögonen på tenngjutargården (wadköping cafe konferans o matsal)Är det någon här som hört något om tenngjutargården?
    Angående catering tänkte jag höra av mig till Per på Parkhallen.
    Ni som hade betällt catering från "park" hade ni buffe eller vad hade ni?

• Mange M

Pröva att prata med Ekman mat och Event!

De har en otrolig bra service, med bra mat och jobbar med mycket hög kvalitet!!
    De nås på 0707 745002
    Magnus

• Gerda

Julibröllop05

Vi tittade också på Tenngjutaregården, har för mig att man msåte anlita Wadköping Café för att kunna ha den lokalen. Dock kommer jag inte ihåg om de har fullständiga rättogheter eller om man får ta med sig egen alkohol.

Vi har tänkt kontakta dem, men har inte kommit oss för det ännu ;)

Kanske hinner ni före?

:D

• Johanna85

Julibröllop 05 & Mange M & Hon & zebban & Rainred

Vi ska ha en BT-träff den 24/11 vid halv 12 tiden (lunch)
    Vill ni hänga på?

(vi finns på en tråd som heter BT-träff i Örebro)

Svar på tråden catering Örebro