Jag hade en lyckad bröllopsdag. Det bästa var vigsel. Trotts att den började 13 minuter försent för att fotografen inte hittade, men det skrattade man bara åt. Vi var jättenervösa och inget spelade roll för vi var så kära.
Dock var jag arg och upprörd dagarna innan. Mina föräldrar la sig i och bestämde typ hela festen, de ändrade bordsplaneringen, vi fick inte bestämma menyn, vi fick inte skåla i det vi bestämt utan de bytte bakom vår rygg, de höll pinsamma tal som ingen fattade ngt av, slickade tallrikarna!!! och var allmänt jobbiga. De respekterade inte våra åsikter. De sa till och med att det var deras fest för att de bjöd! Jag hade aldrig bett dem bjuda utan de hade tjat sig till det för de inte tyckte om det vi planerade. Och jag blev glad till en början men ändrade mig sen. Kan dock inte säga detta till mina föräldrar för man vill inte göra dom besvikna för de slössade massor av pengar på ngnt som inte representerade brudparet utan dom. Jag är inte materialist utan ville ha det litet och enkelt. Nu bliv det litet och överdrivet dyrt. Trots allt var det lysande god mat, och under själva bröllopsdagen brydde jag mig inte ett dugg. För det kändes inte vktigt att slösa energi på groll. Jag bara njöt av min kära. Gästerna hade trevligt. Några få pinsamma tystnader precis i början sen förlöpte det fint.
Mkt nöjd med det som jag och min man fixade själva. Och vi var strålande vackra.
Jag tror att man får se på det som att det är dagen man gifter sig och att den blir som den blir. Det viktiga är att man blir gift. Ha förväntningar på rätt nivå. Min man sprang omkring när jag blev sminkad och fixad. Han blir inte hänför utav överaskningsmomnent utan behöver titta och känna innan han vet vad han tycker. Nu efteråt säger han att jag alltid är den finnaste och sötaste men att på bröllopsdagen var jag hänförande vacker. Och då var det han som godkände hår och smink och var med och valde klänning! (fast han hade inte sett den färdig och på)
Jag är nöjd och glad att jag är gift. Att vi gifte oss för att vi älskade varandra och vill dela våra liv med varandra och ha barn med varandra.
Usch vad sentimental jag blev. Ville bara försöka förklara att fastan jag blev besviken på mina föräldrar så hade jag en otroligt lyckad bröllopsdag och att jag gick runt som i ett litet rosa moln och bara var glad. Bröllopsresan hade vi i alla fall planerat och fixat själva och den blev helt underbar!!!