HJÄLP!!! (telegram)
Jag behöver hjälp!!!! Tänkte skicka ett telegram till ett bröllop som är på lördag, men vet ej hur man går tillväga!!!! Vart ska man skicka telegrammet? Vem beställer man det hos? Vad ska det stå?
Snälla hjälp mig!
Jag behöver hjälp!!!! Tänkte skicka ett telegram till ett bröllop som är på lördag, men vet ej hur man går tillväga!!!! Vart ska man skicka telegrammet? Vem beställer man det hos? Vad ska det stå?
Snälla hjälp mig!
Puff puff!!
Någon vet väl....
www.telia.se/privat/frame.do%2Flink.do%3FchannelId%3D-76391%26tabId%3D0%26OID%3D1238058685%26type%3DPRODUCT
Den här kanske du redan sett:
www.brollopstorget.se/Traditioner/telegram.php
Här hittade jag också:
www.telia.se/privat/frame.do%2Flink.do%3FchannelId%3D-76391%26tabId%3D0%26OID%3D1238058685%26type%3DPRODUCT
Jag var visst inte så snabb
Jag får jobba på mina google-skills!
Alltså:
Postogram, beställes (köps) på Posten och skickas med posten. Då beror det ju på VAR bröllopsfesten är om du kan skicka det dit eller ej. På en bygdegård lär det ju inte finnas nån som lämnar det vidare som de gör på en festvåning/restaurang. Vet du inte var festen ska vara, eller är det på t.ex en bygdegård så skicka det till toastmastern eller hem till brudparet. Om du skickar POSTOgram MÅSTE du posta det SENAST på torsdag för att vara säker på att det ska komma fram.
Telegram är lite dyrare men går fortare. Det ringer du in och det går med bud ut till festlokalen samma dag (läs på telialänken ovan) :)
TACK!!!!!!!!!!!!!!!!!