• Olivianna

Dina bästa tips för att gå ner i vikt!

Hej
    Visst finns det trådar om att banta/gå ner i vikt tillsammans men varför inte samla alla tips på erfarenheter som verkligen funkar.. i samma tråd!

Berätta dina knep för hur du gick ner i vikt.

Det kan gälla vilken mat man skall akta sig för.
    Hur du la upp träningen.
    Hur du la upp din kost.
    Tips om hälsosamt bröd, matlagning.
    Vad kan skall titta efter för ämnen i innehållsförteckningen att akta sig för.

Ja allt som du anser att du vill bidra med som vi andra kanske inte vet om eller borde bli upplysta om.

Tackar på förhand och hoppas på en massa goda råd! /O

• Svar på tråden Dina bästa tips för att gå ner i vikt!
  • melie

Jag är vagan sedan många år och är väldigt noga med vad jag äter för att få i mig alla näringsämnen så det blir inte mycket "onödigt" då det är svårt som detb är att få plats med allt. :) Jag äter väldigt regelbundet, varannan eller max var tredje timme. Detta gör att jag aldrig hinner bli sugen. Jag även alltid varit noga med att lägga in något gott att äta på kvällen då om ifall jag blir lättare att låta bli under dagen då jag vet att jag får äta på kvällen. Jag tror inte på att man helt skall förbjuda sig att äta något onyttigt imellanåt då detta brukar sluta i att man bara tänker på det man inte får äta. Det bästa är att äta det man tycker allra bäst om och låta bli det som man äter mest för ätandets skull. Det blir mycket lättare att hålla sig till sin sundare kost om man har något gott inräknat. Mvh

• Arlanda2006

Undvik när det står härdat eller delvis härdat fett i innehållsförteckningen. Detta fett består av transfettsyror som är betydligt värre för kroppen än mättat fett.

• *tildis*

Jag gick ner endel i vikt genom att öka mitt proteinintag.
    Minskade även på kolhydrater emmellanåt.
    Godis eller annat unnar jag mig en gång i veckan, och blir jag sugen på något gått de övriga dagarna har jag sickerfi choklad, en GI kladdkaka som är riktigt chokladig.
    Min stora last är choklad, och jag vill för aöltt i världen inte sluta äta det. Så därför försöker jag hitta de bästa alternativen.
    Mörk mörk choklad är att föredra men p lördagar äter jag all choklad.

• vixen not a tramp

*tildis*
    Hur gör man GI-chokladkakan? Kan du inte lägga in receptet, SNÄLLA!!!!

• *tildis*

Receptet kommer här!

- 250 gram mörk choklad, minst 70 % kakao.
    - 5 ägg
    - en nypa salt
    - ev lite starkt kaffe

Smält chokladen över vettanbad samtidigt kan du separera äggvitor och gulor och vispa äggvitor och salt till hårt skum.
    När chokladen smält blandar du försiktigt i äggulorna tilsl det blir en jämn smet.
    Blanda smeten med de vispade äggvitorna och rör försiktigt tillsa det blivit en len smet.
    Häll i en lagom stor form och grädda en liten stund i ugnen på ca 150 grader.
    Håll koll hela tiden och ta ut kakan när du är nöjd. Vissa gillar kladd och vissa vill ha det torrt. Jag föredrar kladd i mitten! : )

Denna är helt uuunderbart god!!
    Ibland häller jag i lite starkt kaffe också, jättegott det med!

• KCsMama

Mitt tips är att bara äta godis och sånt (även chips, bullar mm) 1 dag/vecka ex lördag.
    Börja sedan träna någonting som du tycker är roligt!! Annars är det nästan dödsdömt!

Jag började med att simma 30minuter 3dagar/vecka och har nu ökat till 45 minuter. Räknar kalorier med hjälp av viktklubben.

Sedan ska man inte falla i fällan att det är bättre att jogga 10minuter än att gå i 60 för det är det inte, inte ur viktminskningssynpunkt.

Svar på tråden Dina bästa tips för att gå ner i vikt!