• Courtney

De bästa hårprodukter för blekt/blonderat hår

Jag skulle väldigt gärna vilja få tips på bra shampoon, balsam och inpackningar för blekt/blonderat hår. Skulle också vara intressant att veta vilka produkter för blekt/blonderat hår som ni har dålig erfarenhet av.

• Svar på tråden De bästa hårprodukter för blekt/blonderat hår
  • Jenny!

Jag använder en jättebra inpackning, "Wella pro hair" för torrt/ skadat & behandlat hår. Kostar ca 80 kronor på Åhlèns. Använder dessutom "Schwartzkopf Gliss"-schampo för torrt/skadat hår. Använder även "Sunsilk spraybalsam" för fett hår, för att få bättre struktur på håret.

• L-N

När jag var blond använde jag schwarzkopfs produkter för torrt/skadat hår, och deras schampo för blont hår. Det finns två att välja mellan, silverschampo eller ett mera guldigt schampo. Goldwell har oxå speciella produkter för blont hår. I color glow serien finns schampo, inpackning och en fluide för antingen platinablont eller guldblonthår.

• Choklad och nötter

Ifall håret blivit väldigt slitet av alla blekningar är Joico k-pak serie toppen!
    Tigis dumb blonde tyckte jag inte var speciellt bra.

• MonikaS

Vad gäller att bevara den vita färgen tycker jag att John Friedas sheer blonde-serie är jättebra. Däremot tycker jag inte att den är tillräckligt vårdande, utan skulle rekommendera redkens extreme-serie som kompliment. (särskilt deep fuel) Redkens platinum injection är också ett jättebra balsam som motverkar gula toner

• Courtney

Tack så mycket för era svar.

• 8108

Redkens xtreme är vädelöst på mitt hår, det blir bara ännu torrare och risigare och helt omöjligt att reda ut trist att jag trodde detta märke skulle bli min räddare och köpte hela kittet)

• Choklad och nötter

nennie81: Kanske ditt hår behöver en mer fuktgivande hårserie än extreme. Extreme innehåller inte speciellt mycket fukt men en massa uppbyggande proteiner. Bra ifall håret är skadat av många olika kemiska behandlignar men mindre bra ifall håret är tjockt och/eller uttorkat.

• 8108

choklad och nötter- Har läst många inlägg av dig förut och du verkar ha stenhård koll på det mesta!! Tror att du har rätt mitt hår e törstigt!!

Ge mig dina bästa tips på hur jag kan boosta mitt hår med fukt!!!

• Choklad och nötter

Tack!!
    Själv har jag tjockt hår som lätt blir torrt och mina favoritprodukter är Sebastian laminates schampo och balsam som förutom att de är djuptåterfuktande även gör håret glansigt och fint!
    Favorit inpackningen är Wella SPs hydro inpackning, en riktig fuktbomb som doftar underbart och är mycket prisvärd!
    Förutom schampo, balsam och inpackning tycker jag att en leave-in kräm eller ett balsamspray även är bra att ha i sin bas garderob av hårprodukter.
    Just nu har jag PhilipBs lovin leave-in kräm som ger håret en liten extra fuktkick och får det att dofta riktigt gott!

Svar på tråden De bästa hårprodukter för blekt/blonderat hår