Fråga om budgetverktyget
Går det att ändra antal gäster i mallen? Jag lyckas inte hitta hur. 20 personer mer eller mindre gör ju rätt stor skillnad..
Går det att ändra antal gäster i mallen? Jag lyckas inte hitta hur. 20 personer mer eller mindre gör ju rätt stor skillnad..
När du är inne på det som heter "vår budget" så säger den inget om hur många gäster du har, du sätter ut priser för tex. mat, som du själv har beräknat på hur många gäster du har. Så det spelar väl egentligen ingen roll hur många gäster mallen hävdar att du har, det är mer deras förslag på kostnader som är olika. Har du tex valt den billigaste så står det saker som "plocka egna blommor - 0 kr" som förslag och den dyraste har väl "pampig bukett - 4500 kr". Sen ändrar du ju ändå till det du ska ha.
Jo, men för mat, dryck och tårta anges priserna per kuvert och multipliceras med antalet gäster (50 för mellanvarianten). Jag kan justera det totala priset genom att ändra kuvertpriset, men det blir ju inte riktigt rätt..
oops, märkte just att den inte alls multiplicerar... man måste alltså fixa räknandet själv.. tack!