• Linlugg

Proffsig frisör

Hej!
    Var i Stockholm ska jag gå och klippa mig? Jag vill ha något lite utöver det vanliga. Det ska vara proffsigt och lite lyxigt! Jag vill gå därifrån och för en gångs skull vara nöjd och känna mig snygg! Det gäller ingen avancerad klippning. Jag har halvlångt blond lockigt hår och vill gärna behålla det men ändå fixa till det på nåt sätt!...

Någon som har erfarenhet av t ex Hårstudion på Drottninggatan eller Björn Axén?

Tacksam för alla tips!

/L

• Svar på tråden Proffsig frisör
  • leson76

Testa Wig på Sturegatan

• hellokitty

Jag går till Hair Factory på Mäster Samuelsgatan!
    Dina som jobbar där tycker jag är super på att klippa och skulle aldrig kunna klippa mig någon annanstans!

• LillaHjärtat

Jag klipper mig på Björn Axén på Norrlandsgatan. Är alltid supernöjd. Så dem kan jag varmt rekommendera. De har även trainees som är duktiga och klipper för halva priset

• Linlugg

Tack för tipsen! Det blir svårt att välja... Men tar gärna emot ännu fler!

• Trollprinsessan

Lena på Kammarn på Sibyllegatan är super. Trevlig miljö, duktig frisör och jag är iallafall alltid 100% nöjd (har aldrig hänt med tidigare frisörer). Lycka till i jakten!

• MsHappy

En otroligt duktig hårstylist/frisör är Ulrika Nilsson som började hos Björn Axén, blev "kändis"frisör på Drottninggatan 81, senast syntes hon på Dolce Vita när hon gjorde uppsättningen på Olinda! Idag jobbar hon Salong Vita på Nybrogatan 7, Sthlm... Telnr 08-611 48 20!
    :) Hon är grymt snabb och riktigt kreativ, hon kan vara svår att få tid hos men ni blir INTE besvikna!

• pickolina

Jag har varit kund hos Björn Axen i många, många år och de är verkligen urduktiga... Har även varit hos Ulrika på Drottninggatan81 (hon jobbade på BA förr) och hon är oxå duktig... Föredrar dock BA, skönare stolar, bättre allround-service osv... Ungefär samma pris. Skulle gå till BA om jag vore dig.. :) Personligen har jag tröttnat på att lägga ut så mycket pengar dock. Sist gick kalaset på 1,700:- :(

• pickolina

Jaså, Ulrika har rört på sig...det visste jag inte... :)

• Hm..

MsHappy:
    Vet du hur mycket salong Vita tar för en klippning? Är ju så svårt de här me frisörer :)

• KarinP

Jag har varit hos Thoran på Björn Axén, Åhléns City, några gånger. Alltid supernöjd efteråt.

Svar på tråden Proffsig frisör