Vart i tyskland kan man köpa alkohol
Hjälp!
Min m2b och jag har tänkt köpa drickat till bröllopet i Tyskland, men vet inte vart vi ska åka. Är nån som kan dela med sig av sina erfarenheter eller har några tips.
TACK
Hjälp!
Min m2b och jag har tänkt köpa drickat till bröllopet i Tyskland, men vet inte vart vi ska åka. Är nån som kan dela med sig av sina erfarenheter eller har några tips.
TACK
Antingen köper ni på Bordershopen, som ligger i anslutning till färjelägret i Puttgarden, eller så åker ni till Kalles som ligger lite utanför färjelägret....men jag hade valt bordershopen. Det är en jättestor färja, med ett enormt bra utbud och billigt! Där handlade vi i April i år....och det e där vi ska handla till vårt bröllop. Du kan kolla priser på bordershopens hemsida: www.border-shop.dk/BorderShopFront/Front_DK
Finns ju flera alternativ. Åker man Kielbåten från Gbg finns ett stort varuhus strax utanför city i Kiel som heter just City eller nåt liknande.
Det finns stora varuhus i alla gränsstäder. Åker man via danmark är flensburg ett alternativ.
Vet inte om det var till någon hjälp...
Lycka till!
Goodspirits i Lübeck. Se mer på: www.goodspirits.de
tack för tipsen tjejer! ska vidarebefodra infot till min m2b
Vi handlade på Real i Bergen. Man tar båten till saznits (hur 17 stavas det) Sen ligger bergen ca 20 minuter därifrån. Det e skyltat dit från terminalen. Dom hade allt å e billigare än bordershoppen!
Vi handlade 12 lådor vin, 14 flak öl å 10 flaskor blandad avec, vlev 2000 spänn! Räckte å blev över!
Tack Lucyinthesky
Kanske fler som har tips?
Vi har handlat i flensburg, där tycker vi det är jätte bra, där finns Citti en otroligt stor affär som har mkt annat oxå bla.en stor godis avdl, presenter, mat och en stor sprit avdl. brra ordning. Sedan finns Calles, Otto duborg, mfl.
Vi gillar Flensburg jätte mkt!
Vi handlade i en liten stad som heter Burg som ligger ca. 5 mil från Puttgarten. Det var billigare där enn på bordershop (båten) och de hade också dom vinmärkerna vi var ute efter. Tror vi handlade på en butik som het Sky shop
Vart tar man sig lättast från stockholm?
Destination -> något ställe med billig alkohol
Ta en biltur över broarna till S.Jylland. Kör över gränsen från Södra Jylland till Tyskland på vägen mot Niebull/Flensburg. Här ligger en affär som heter Kalles, oslagbart billigt och med hög kvalité. Runtomkring ligger flera andra billighetsspritaffärer (kan man säga så?). Har varit i Niebull (med tyskt y).
Åk dit!
Lucyinthesky... hur många gäster hade ni?
60 st. fast det va ju en del som inte drack alkohol.
Hmmm..formulerar om mig..
Vart tar man sig lättast från stockholm om man inte har bil?
Destination -> något ställe med billig alkohol
Hm... Jag hade nog tagit tåget ner till Malmö, bussen till Trelleborg, båten från Trelleborg till Sasnitz (hur det stavas). Där ligger Bordershop på området, absolut gångavstånd.
Sedan om detta är billigaste alternativ vet jag ej.
Kanske har ni något bussbolag som ordnar Tysklandsturer, det kan ju alltid finnas.
Eller, om det blir dyrt med tåget, bussen, båten kanske ni vinner på att hyra bil om ni har möjlighet.
Det låter som ett skämt men det är sant!
Kanongod SINGELMALT whiskey på LIDL för UNDER 70:- flaskan. Körde den själv på fest och den fick bra betyg, en kännare tippade på att den låg runt 400:-
Magnus