• Blivande fru Byström

gravid??

jag kanske är gravid?? Vad ska jag göra..!

• Svar på tråden gravid??
  • Smulan1

Ehh, ja, det beror pa om du vill ha barn eller inte?

• EhjärtaK = sant

Gör ett graviditetstest samt prata med din pojkvän/sambo/man och tänk efter hur ni vill göra!

Lycka till.

• Blivande fru Byström

det är klart att vi vill ha barn..! Men jag har inget fast jobb han har och kan försörja oss båda men det känns konstigt.. Mensen har inte kommit än..!

• EhjärtaK = sant

Jamen, om ni vill ha barn så är det väl inga problem . Visst är det att föredra att båda har fast anställning, men samtidigt så är ju huvudsaken att ni kan försörja er själva och barnet!

Om du inte har gjort ett grav-test ännu - så gör det! Det är ingen idé att gå runt och våndas/hoppas om det inte är något.

• Mrs J.R

haha ja jag kanske också med barn men vi vill inte ha fler.... Känns jätte jobbigt... har heller inga pengar så jag kan köpa ett grav test, jag vet att jag kan få göra ett gratis på ungdomshälsan men jag har ingen som kan ta mina barn medans jag är där så jag får vänta tills på torsdag då jag får pengar... jag hoppas verkligen att jag inte är med barn.

• Elin1

Mrs J.R

Har man varken råd eller lust med barn får man väl... låta bli att bli med barn??

• Mrs J.R

Elin1:jag äter p-piller men man kan väl bli med barn ändå eller hur...
    Du får ursäktamen nu är jag ganska irriterad på dig att du säger såna saker utan att veta all fakta.
    Vi vill visst ha fler barn,ja jagvet att jag skrev att vi inte ville,men det vill vi men inte nu det är en väldigt olämplig tidpunkt.
    Det är väl klart att man ser till att inte blimed barn men preventivmedel är inte alltid 100%........ Nu kanske du lärdedig något nytt!!!!!!!!!!

• Elin1

Mrs J.R

Många skaffar barn idag utan att tänka efter alls, vilket jag tycker är väldigt konstigt då det handlar om ett ansvar på livstid. Du skrev inte att du äter p-piller i ditt förra inlägg, så alla fakta har jag ju inte eller hur?

Jag svarar bara som jag tycker: att barn ska vara efterlängtade (och gärna planerade, även om det inte alltid är så).

Det finns ingen anledning att bli irriterad! Otur för dej, som kan ha blivit gravid trots p-piller (och ja, jag vet att det inte är 100 % säkert...).

• Elin1

Inte meningen att göra smilegubbe.

• Blivande fru Byström

jag var inte gravid..! fick mensen i dag.!

• Mrs J.R

fast man kan ju faktiskt vara med barn även om man har mens det hade jag med mitt första barn

• Mrs J.R

nej men just det varför då döma mig??

• Elin1

Vaddå döma dej? Hetsa inte upp dej, jag uttryckte bara en åsikt.

• Lippi

Mrs J.R:

Varför är du så offörskämd?

Det är faktiskt i ditt första inlägg som det står citat "haha ja jag kanske också med barn men vi vill inte ha fler...."

Av den meningen att dömma, så är det väl inte så underligt att Elin1 och alla andra för den delen får uppfattningen att du inte vill ha barnet????

Att du sedan ändrar dig i ditt andra inlägg kan ju ingen annan än du rå för.

Sen kan jag ju förstå Elins reaktion när man läser vidare i ditt inlägg. "Känns jätte jobbigt... har heller inga pengar så jag kan köpa ett grav test"

Nä, om man inte ens har råd till ett 100kr gravtest, då är det ju ett perfekt tillfälle att skaffa barn.
    ------------------------------------

Till Blivande fru Byström säger jag bara grattis och lycka till. Jag är hemskt avundsjuk.

• Blivande fru Byström

lippi gumman..! Jag har fått min mens..! Så tyvärr ingen bebis..! Sorry.. Men vi försöker..!

Kram emma

• Lippi

Aha...

Jag missade det inlägget. De andra tog liksom överhand på tråden.

Säg till när det blir tid för baby, så får jag gratta då istället.

Kram

• Mrs J.R

lippi jag är inte oförskämd, visst jag skrev att vi inte ville ha fler barn men det behöver ju inte betyda att vi inte vill ha det i framtiden.. och nej jag har inte råd att köpa ett grav test men det är ju mitt problem och endast jagvet varför... Men jag ber om ursäkt för att jag ens yttrade mig!!!

• Blivande fru Byström

tack flickor..! Ta nu och andas..! Jag vill inte att ni ska bråka det är inge roligt..! Så andas ut..!

Kram emma

• Jennifer E

Sluta tjafsa!

Jag blev med barn oplanerat och jag har inget fast jobb. Vi har ändå båda längtat efter barn och vi vet att vi fixar det även om ekonomin kommer att ändras, vi kommer inte att kunna unna oss lika mkt som vi gör idag.

Ville egentligen mest säga att vill man så kan man fixa det! Kärleken och viljan är så mkt viktigare än fast jobb tycker jag. Sen är det klart att man måste ju kunna få det att snurra runt men kan man inte det då undrar jag om man försökt tillräckligt...

Nu var det ju ej längre aktuellt för TS men ändå.

• EhjärtaK = sant

Jennifer E:
    då får man önska Grattis till dig i alla fall . När är det dags?!

Svar på tråden gravid??