• 03062006

snittar

någon som kan ge mig lite olika snitt tips
    eller något annat förslag som man kan ha till välkomst drinken???

• Svar på tråden snittar
  • Bohuslän06

Om du inte vill ha champange som välkomstdrink har jag använt flädersaft blandat med bubbel vatten och vitt vin, sen har jag lagt i en jordgubbe eller två. Det finns ju en mängd snittar man kan göra med tunnbröd. En med philadelphia ost (vitlök), parmaskinka, ruccola sallad samt soltorkade tomater. Gjorde även en gång tunnbröds snittar med en blandning av Bacon, Keso samt purjolök-blev jättegott. Hmm, helt plötsligt fick jag hjärnsläpp o kommer inte på en ända till...

• Freddans fröken

Jag har haft en fest med bara snittar, vad vill du ha för förslag?

• 03062006

vill ha snittar som jag kan servera till champagnen

• 0508

puffar..

Letar själv efter snittrecept!

• tossemaja

Enkelt men jättegott:
    Tunnbröd med mjukost, finns ju många olika goda smaker nu!
    Kan bres dagen innan men skär precis innan de ska serveras, annars blir de torra! Förvarade våra i plastpåsar över natten o de var kanon!

• 03062006

någon som har fler förslag?????

• Blivande Fru!

blev bjuden på någon liten tärna chiliost (köpt i ica-butik) omslagen av en lufttorkad salami.
    Sedan spettad av en tandpetare.

Super smarrig!!

• 03062006

låter gott, finns det fler förslag, vill ha många olika

• Kirsto

Hårt tunnbröd gratinerad med parmesanost.

Har också ätit några slags pizzasnurror. Väldigt goda, men har tyvärr inget recept.

• 03062006

vad ska ni andra ha till champagnen????

• Freddans fröken

Fyllda champinjonhattar med en röra av rökt skinka och pepparrotsphiladelphia... dessa gratineras i ugnen och blir ursmarriga.

Eller mini-toast (kör tunna baguetteskivor i ugnen så de får färg) med skagen/avocado, löjromsröra med rödlök och gräddfil, eller fetaostcreme.

Rökt lax med basilikacreme (basilika och getost som mixas). Cremen bres ut på laxen som sen rullas och skärs i bitar och doppas i sesamfrön som rostats lite i torr stekpanna.

Mozarella och körsbärstomat på pinne med lite pesto på.

• Courage

Kolla i kokböcker från 40-50-talet. Då var snittar och små smörgåsar (sandwich) oerhört populära. Det finns flera särskilda böcker som bara tar upp olika smörgåsvarianter. Eller googla på "cocktailtilltugg", gav just nu över 600 träffar.

• ahl

Kolla på arlas hemsida, de har massor med recept. Alla röror går att använda till snittar, man kan utgå från deras recept och hitta på lite själv. Brukar själv kolla där när jag behöver ideer eller inspiration.

Svar på tråden snittar