• Mucklan

Wordpad

Jag har Windows XP i min dator och i XP finns WORDPAD i stället för "vanliga" Word.
    Jag hittar ingenstans hur jag ska kunna göra 2 spalter??? Det finns egentligen inget man kan göra i det här konstiga programmet...

Vet någon hur man ska göra eller någonstans man kan ladda hem ett nytt skrivprogram som fungerar bättre??? Helst gratis..

• Svar på tråden Wordpad
  • Ellte

Nä Wordpad är värdelöst faktiskt, det är liksom bara ett anteckningsblock. Jag vet inga gratisprogram tyvärr... Man kan säkert ladda ner officepaketet olagligt...men det vet jag inte heller hur man gör :?

• Hemligt ( fast inte längre)

Kolla runt i bekantskapskretsen, kanske e det nån som har officepaket till XP. Då får du både Word och Powerpoint. Så gjorde jag och det var busenkelt att installera.

• Mucklan

Ja, jag får nog söka bland bekanta som sagt..
    Det är bara så frustrerande när man har inspiration till att testa och skriva NU!!

Tack i alla fall!!

• alo

Här är ett jättebra alternativ till word och det är också fullt kompatibelt med Microsoft word. Gratis att använda om man väljer gratisregistreringen (det är då lite finesser i programmet som man inte får tillgång till) men jag tycker det är fullt tillräckligt med det man får.
    www.software602.com/products/pcs/download.html

• babbs

Hur kan du ha XP utan word ????
    XP består ju just av Word, excel, power point etc!!! Är det nyinstalerat eller? Har du kollat under fliken alla program, och sedan efter microsoft word?? Ikonen med ett "W" på??? Mycket märkligt tycker jag. Eftersom XP alltid ska innehålla just detta....

• Mucklan

babbs:

I mitt Windows XP finns bara WordPad...

• Grönt är skönt

Vill du inte ha Word rekommenderar jag dig att ladda ner OpenOffice, det är ett gratisprogram som är väldigt likt MS Word och det fungerar faktiskt riktigt bra!
    www.openoffice.org/

• alo

Word ingår i Office-paketet och brukar vara ett tillval när man köper dator (den minsta versionen av office-paketet brukar kosta runt 2.000 däremot brukar Microsoft Works ofta ingå när man köper ny dator, det är en slags lightversion av office med lite enklare program.

• Ellte

babbs: Det är rätt stor skillnad på Windows XP och Office XP ;)

• Mucklan

alo:

Jag har laddat ner ditt förslag och det verkar ok. har inte testat så mycket ännu, men det går i alla fall att göra 2 spalter som jag ville!!!

Tack!!

Svar på tråden Wordpad