• Valli

Behålla ring + tatuering

Jag är inte mycket för vita klänningar och alliansringar. Min kille och jag valde enkla titanringar när vi förlovade oss. Supersnygga!

Nu känner jag mig hemma med ringen och är inte särskilt intresserad att bygga på med en vigselring - det är inte riktigt min stil.

Jag funderar på om man skulle tatuera sig i stället. Låt säga att jag och min kille älskar bilar och vi tatuerar in en varsin bil nånstans på kroppen. Då är det personligt och en kärlekssymbol, och inte katastrof om det skulle ta slut.

Men tror folk att vi bara är förlovade om vi bara har en ring? Har killen alltid bara en ring eller hur funkar det? Det finns väl tjejer med en ring också, om man inte förlovat sig innan?

• Svar på tråden Behålla ring + tatuering
  • MonikaS

Det låter ju som om det skulle vara mer personligt för er, så varför inte Jag är inte den som skulle våga tatuera in nåns namn t.ex, men det här är ju en helt annan grej. Visst kanske det inte ser ut som om du är gift, men så länge DU vet gör det ju ingenting Jag har en kollega som är gift men bara har sin vigselring för att de bestämde sig snabbt för att gifta sig och därför aldrig skaffade förlovningsringar. Själv ska jag ha två, men tycker absolut att du ska göra det som känns mest speciellt för dig!

• MonikaS

Glömde säga, jag bor i England och här får killen inte en förlovningsring utan man byter normalt ringar vid vigseln. Min m2bs mamma t.ex hade bara sin vigselring efter att hon gift sig, och en annan kollega som är polsk har sin vigselring på vänster hand och förlovningsring på höger. Så det varierar ju väldigt!

• 26maj2007

min kompis är inte en som har massa smycken. När de förlova sig så valde de var sin slät titan ring. sen när de gifte sig så köpte de till en ny titan ring till henne med en jätte lite sten som knapt syns och en jätte tunn guld rand. Super fint blev det!!

finns jätte många fina diskreta titanringar. lättar att ta bor än tatuering.

men det är klart är tatuering mer er, skan ni välja det.

• anderssonskan midsommaren 2004

i england om jag inte minns fel så byter man inte ringar vid förlovning utan endast vid vigsel, ni kan väl låta putsa upp era gamla samt gravera in vigseldatum & använda dom.

• Valli

Ja, jag har funderat på det där med en till titanring med en liten sten men ändå känns det inte riktigt som min grej. Jag har aldrig några smycken annars och jag tycker jag har fullt sjå med att komma ihåg att sätta på min förlovningsringen efter att jag bakat eller vad det nu är.

Namn skulle jag aldrig tatuera in. Kanske en liten tass eller liknande. Vi har tre katter.

• 26maj2007

En annan kompis ville inte ha förlovningsring så de tatuera in varandras inetcialer på ringfingret. Sen blier det en ring den dagen de kommer att gifta sig.

Svar på tråden Behålla ring + tatuering