• plumeria

försent för 2006

Alla verkar sååå planerade är jag försent ute för september 2006?

• Svar på tråden försent för 2006
  • nenne75

Nej det tror jag inte. Det enda är om ni vill gifta er i en populär kyrka så kan den vara upptagen.

• tossemaja

Absolut inte, det enda är som nenne75 skriver, kyrkan!
    Vi började planera vårt bröllop i januari o gifte oss 20 augusti. Jag upplevde aldrig att vi behövde stressa. Hade ett hemligt bröllop så fick inte mycket hjälp heller.
    Du hinner....

• inte min tur än

Jag skulle ringa runt snarast till de kyrkor och festlokaler du är intresserad av och föra preliminärbokningar, och sedan kan du kolla på dem och känna efter vad som är bäst!
    Bokade lokal och kyrka för 2 veckor sedan och vi gifter oss i Juni. De allra största o populäraste kyrkorna var redan helt fulla...

• plumeria

Låter intressant tossemaja, det är något vi tror att vi skulle vara sugna på...är dock lite oroliga över att alla man vill ska komma inte kommer, hur löste ni det?

• tossemaja

Vi bjöd alla till en 30-årsfest! Svammalde på om alla lekar vi skulle leka o att det var därför de blev bjudna så tidigt, 17.00 och vigslen var 18.00.
    Hade inga problem med gäster som inte ville komma för alla 85 svarade ja! Vi hade dock bestämt att om det var någon som tackade nej o vi hemskt gärna ville att de skulle komma, el visste att de skulle tackat ja om det var bröllop, skulle vi att det var bröllop men be de hålla tyst. Som sagt, nu fick vi inte det problemet. Hör gärna av dig igen om du vill ha mer tips om hemlighetsmakeri, känns som jag är expert på det efter det här!

• Stefans fästmö

Cool med hemligt bröllop... Hur gjorde ni då, gifte ni er borgerligt eller? Var vigseln precis när gästerna hade kommit? Jag menar annars borde ju folk reagera på att du har vit klänning... ;)

• Meddelande borttaget
  • 76Brud

Vi började också planera i september och ska ha stort pådrag med nästan 90 gäster under en hel helg den 3-5 februari. Visst är det mycket som ska hända på en gång men jag är otålig som person så det skulle ändå inte passa mig så bra att planera 1-2 år innan .

Problemet skulle då vara kyrka och festlokal. Men så fort det är löst så ordnar sig allt annat om man inte har särskilda krav på detaljer som tar lång tid eller så.

Lycka till!

Svar på tråden försent för 2006