Var kan man köpa en vacker gästbok?
Söker efter en gästbok som gästerna kan skriva i på festen. Har någon något tips på var man kan hitta en fin sådan? Gärna Stockholmstrakten.
Söker efter en gästbok som gästerna kan skriva i på festen. Har någon något tips på var man kan hitta en fin sådan? Gärna Stockholmstrakten.
Hej Hanna!
Jag tror att i någon tråd här så har personer sagt att de köpt vanliga fina kolegieblock på Design torget (rött omslag och svarta sidor innuti). Du kan söka efter denna tråden!
Vet också att några köp sin gästbok på calliografen men var missnöjda. Framsidan var bra men sidorna innuti måste bytas ut.
Hoppas du är hjälpt av detta.
En liten takeställare bara är dina vänner/släktingar påhittiga och tycker att det är kul att fylla i gästböcker?
Jag har valt bort min gästbok eftersom jag inte tror att så många vet vad de skall skriva i den och därför inte skriver någonting alls.
/Monica
Hej Hanna!
Vi har köpt en jättefin gästbok hos Bröllopsguiden kostar ca 269,- vi ska bara köpa till en fin penna
Hejsan!
Vill bara tipsa om hur vi gjorde på vårt bröllop. Vi hade en mängd lösa kort + kuvert i snygga papper utlagda på ett bord tillsammans med ett antal snygga pennor och en stor glasskål. Gästerna fick under kvällen skriva en hälsning på kortet, stoppa det i ett kuvert och lägga det i skålen. Detta gjorde att gästerna kunde skriva vid ett lämpligt tillfälle under festkvällen och inte bara när "boken" var ledig. Alla våra gäster skrev en liten hälsning även barnen kunde rita en fin bild.
Jag tror att just det här att ens hälsning blir lite personlig då ingen annan kan läsa vad man skriver underlättar för dom som känner sig osäkra på att skriva snyggt i en fin gästbok.
Alla dessa kuvert och kort har vi sedan klistrat in i en fin gästbok från Hewzo som vi köpt i bokhandeln (Killbergs i Hbg). Här har vi även klistrat in inbjudningen, tidningsannonser, vigsel och festprogram, fotografier, telegram ja allt som tillhörde bröllopet och skrivit snyggt med silverpenna om denna underbara dag.
tipsar om "Ordning och Reda". Vårt minnesalbum/gästbok är köpt där
Jag har gjort min gästbok själv.
Hjärtat
Vi hittade en rolig bok på Designtorget. Den heter "Bröllopsboken", där finns rader för gästen att skriva i typ "minnen från möhippa/svensexa, min relation till brudparet, lyckönskningar etc. Den är uppbyggd som "mina vänner"-böckerna man hade på lågstadiet - jättekul!
Vi gör precis som Pia, ber gästerna skriva på små separata kort (korrespondenskort i A6-format i glada färger) och sedan lägga i en korg. VI samlar ihop alla korten och klistrar sedan in dem i ett album med foton, telegram, tal, festprogram etc. Albumen är "vanliga" tomma album från Ordning & Reda. Vi hade tänkt ha en liten "skrivplats" i ett hörn där 2-3 personer kan sitta och skriva samtidigt. Jag vet att på andra bröllop har det varit svårt att få alla att skriva i gästboken, men vi ska särskilt uppmana vår toastmaster att påminna gästerna om att vi gärna skulle vilja att de skrev något.
På en kompis bröllop hade de en annorlunda variant av "gästbok". Brudgummens (tror jag det var) mormor (eller farmor) hade gjort en jättestor duk med vackra broderier som alla sen fick gå och skriva sin hälsning på (i blyerts). Sen broderade mormor (farmor) alla hälsningar på duken efteråt och på så sätt fick brudparet ett vackert minne från bröllopet! :o)
Vi gjorde en egen gästbok! Vi skrev ut på skrivare en fin framsida (ett stort hjärta med texten GÄSTBOK mitt i) och en baksida och sedan lämnade vi in det på ett tryckeri som laminerade dessa sidor och satte sedan ihop det till en liten bok med "spiralrygg".
Inte speciellt kostsamt men väldigt personligt. Ni kan ju även skriva era namn och datum...Lycka till!
VI har köpt Bröllopsboken från brollopsguiden för 269 kr. Den verkar kul. Gästerna får rita självporträtt och skriva hälsningar och vad de tror att brudparet göt om 10 år etc...
Ett annat litet tips ang gästbok:
Vi har bett en vän att fotografera alla när de kommer till festlokalen och sedan ska korten klistras in tillsammans med hälsningarna. Visserligen kommer vi ju att ha kort från hela dagen, men nu får man ett ansikte till hälsningarna.
//Helena