• Jenny i England

Livet fran den ljusa sidan dikt

Jag letar efter texten till dikten fran "Livet fran den ljusa sidan", fast pa engelska. Nagon som har den oversatt?

• Svar på tråden Livet fran den ljusa sidan dikt
  • Jenny i England

Så här är den på svenska, men är det någon som har den engelska versionen, please?

Måhända är han den ende i världen
    som tycker sig veta att hon är den underbaraste kvinnan på jorden.

Måhända är hon den ende som uppskattar hur fantastisk han är i varje liten sak han gör och i varje liten tanke.

De tycker sig höra en underton av godhet i allt vad den andre säger och tror att de flesta kanske missar det hos den andre.

Och de förstår inte hur man kan passera den andre utan att förstå att man just passerat den finaste människan i världen.

Han har förstått, hon har förstått - därför är vi här idag.

• elliebubban

Är det en dikt? Nu minns jag inte så bra, det var ett tag sen jag såg filmen, men är det inte nåt som Jack Nicholsons karaktär säger till Helen Hunts karaktär? När hon ber honom ge henne en komplimang?

I såna fall är det (enligt IMDB) detta han säger:

"I might be the only person on the face of the earth that knows you're the greatest woman on earth. I might be the only one who appreciates how amazing you are in every single thing that you do, and how you are with Spencer, "Spence," and in every single thought that you have, and how you say what you mean, and how you almost always mean something that's all about being straight and good. I think most people miss that about you, and I watch them, wondering how they can watch you bring their food, and clear their tables and never get that they just met the greatest woman alive. And the fact that I get it makes me feel good, about me. "

• Jenny i England

Åh tack så jättemycket!

Hmmm... undrar om det är någon som har skrivit en svensk dikt baserat på de utdragen då?
    Jag kanske får modifiera ihop min egen text... hälften av våra gäster förstår inte svenska

Svar på tråden Livet fran den ljusa sidan dikt