• Anna06

Öl i vinglas????

Jag undrar en sak.
    Vid dukningen så ställer man ju fram vinglas till förrätten, huvudrätten samt ett vattenglas.
    Men dom som vill ha öl, ska dom dricka det ur vinglaset? Eller byter man ut det när gästerna har satt sig och bestämt vad dom vill dricka?

En knepig fråga kanske, men jag vill gärna ha svar på hur ni har gjort...

• Svar på tråden Öl i vinglas????
  • sweet saint

har sjalv tankt lite pa det har med at manga dricker ol..
    Pa mitt kommande brollop sa vill jag inte att folk ska skala med ol under maten.. Om det blir som vi vill, far gasterna dricka vin eller ev cider till maten, for att sedan ga over till ol eller vad man nu vill dricka nar "festen" borjar galla.
    de flesta dricker helst ol, tom min pojkvan foredrar starkt det, men det ar trots ett brollop..
    (det var min lilla asikt.. )

om ni ska ha ol till maten.. kan man inte hitta olglas som paminner om vinglas.. tror det ska finnas lite overallt..

• sjd

Jag har kollat lite när jag varit på restaurang. Där byter de ut glasen om gästen väljer öl istället. Det borde väl bli det lättaste att göra samma sak på bröllopsfesten.

• Blivande Fru!

Har man personal och sådan servering, så kan man ju göra det.
    Men annars så kör man på vinglasen då det ser mer enhetligt och snyggt ut.

• Anna06

Tack för era svar, då kör vi med vinglasen för vår inhyrda personal kommer ändå att ha fullt upp känns det som

•  Miss Cee

Ett mindre "Fint" alternativ, som besparar personalen jobb är ju annars att ställa ett bord med ölglas lite vid sidan av, så får den som vill ha byta själv.

Personligen hade jag inte velat dricka öl i ett vinglas. Men det är ju en petitess iofs.

• Ellte

Ni har väl ett vinglas och ett vanligt rakt glas? Då dricker de som dricker vin det ur vinglasen och vattnet ur de raka glasen och de som dricker öl väljer :D

Nemas problemas ;)

sweet saints resonemang kan jag inte för mitt liv begripa (även om det är OT)... Om DE FLESTA helst dricker öl, även brudgummen, hur kan man då ta bort det för att det inte är estetiskt riktigt att människor skålar i olika drycker??? Hur stor skillnad är det på cider och öl rent...utseendemässigt? ;)

• Sommaren2006

Ellte: Tack för ditt svar, du och jag tänker likadant det hör jag.

Vi kör på och dukar fram både vinglas och raka glas ochså får gästerna välja själva vilket de vill dricka ur...

• Jenny i England

Hur gor ni med rod och vitvin da? Ska ni valja vin som ni tycker passar maten, eller ska ni ha ett rott och ett vitt alternativ?

Jag vet namligen en hel dros av mina kompisar som inte dricker rott vin och vice versa, plus ett gang som foredrar ol, sa det kommer bli helt omojligt att fa alla nojda om jag inte erbjuder tre alternativ: rott, vitt och ol (plus alkoholfritt... och lask till barnen... )

• sweet saint

Ellte:

jo jag tankte cider som forslag till de som inte vill ha nan alcohol dryck..
    jag vet vad du menar.. det ar bara en fix ide jag har..
    Det ar inte det att man skalar i olika drycker heller utan mer att pa ett brollop sa vill jag inte ha en "vardagsdryck".. lite lyxigare vill jag ha aven om mitt drombrollop kommer att vara sa mysigt och personligt som vi bara kan ordna..

• AlmostMrs

Vi kommer att ha ett vinglas och ett vatten/öl glas. De som dricker vin vill ju oftast ha vatten att varva med men de som dricker öl brukar sällan dricka vatten till. Sedan kommer vi ha buffé, så de kommer att finnas vitt, rött, öl, alkoholfri cider. Till festen blir det Öl, groggar och vin ( ev cider )Vid ett mixa-själv-bord!!!
    Tycker det är bra att gästerna kommer upp och rör på sig under middagen, lite extra mingel hihi....

Svar på tråden Öl i vinglas????