• Courelle

Den mest fantastiska dagen i mitt liv! (med bilder...)

Den 3/9-2005 är en dag som jag aldrig kommer att glömma!
    Det var den dagen då allt skulle klaffa till 100%! Dagarna innan var det fullt upp även om vi lyckats leja ut det mesta på vänner vi litade på var det en del som skulle fixas. Men varken jag eller min dåvarande m2b var nervösa.

Dagen började med att min syster som också var min tärna kom hem och vi åt en lång och behaglig frukost.
    Solen sken det var 20C varmt och en underbar höstdag med klar och härlig luft.
    Kl 10 kom frisören coh satt upp mit hår, makade och fixade iordning min underbara tärna.
    Vi klädde oss i lugn och ro och när kl var 14,25 satte vi oss i bilen på väg mot kyrkan som planerat.

På kyrkbacken mötte jag min man och vår underbara präst. Lite nerver började nu komma...
    Kantorn började spela vår inmarsh och kyrkan var nästan fullsatt av alla våra underbara vänner och släktingar. Mest rörande var nog alla som inte egentligen blivit inbjudna till middagen som i alla fall kom till kyrkan.
    Våra vänner sjöng och spelade underbart, inte många ögon var torra!

Väl ute på kyrkbacken efter vigseln möttes vi av riskastning och gratulationer, innan det var dags att ta den gamla bilen till slottet där middagen skulle hållas.
    Ganska mysigt var det att få en liten stund för oss själva...

På slottsbacken möttes vi av fotografen som lotsade runt och och tog en massa bilder, medans gästerna serverades dryck och fruktbuffé.

Middagen var helt superb och många våra vänner höll tal. Jag visste innan att vi hade goda vänner, men jag hade ingen aning om hur mycket de egentligen betydde för oss. Alla underbara tal som hölls, mycket skratt och en och annan tår för att de sa så vackra saker gick inte att hålla emot.
    (Tårtan var bland det bästa jag smakat!)

Till och med valsen klarade vi utan att snubbla eller trampa på brudklänningens vackra släp.

Till slut efter en lång dag var det dags för oss att ta oss dit vi skulle sova, men vi hade så mycket att prata om så mycket sova blev det ju inte.

Efter bröllopet har många av våra gäster hört av sig och tackat för ett helt underbart bröllop men väldigt god mat och trevliga bordsgrannar, vilket gör att vi tycker att det bara blir bättre och bättre minnen.

Ett års planerande var till slut och alla förväntningar sannades denna dag.
    Allt blev precis så underbart vi ville om inte ännu bättre!!
    Nu börjar mitt liv som Fru och jag bara njuter av varje minut! Att titta på bilderna kan fortfarande gör att jag får tårar i ögonen när jag tänker på vilka underbara vänner jag har, vilken otrolig tur jag har som fått tag i en så oerhört bra nu äkta man och att jag har minnen av denna dag som jag kommer bära med mig resten av mitt liv!

Jag hoppas att alla får uppleva en lika fantastisk dag som vi gjorde!

Bilder finns på http:// groups. msn.com /AnkioDaniel /shoebox.msnw

(ta bort mellanslagen) Det går att titta på alla bilder, klicka bara på ikonen så kommer den riktiga bilden upp.

• Svar på tråden Den mest fantastiska dagen i mitt liv! (med bilder...)
  • Gable

Ni var jättevackra! Stort grattis!

• Courelle

Tack! För de värmande orden och jag kan varmt rekommendera att gifta sig, det är en underbar trygghet att vara någons fru!

• Vicky83

Ni verkar ha haft en underbar dag!!!

Men jag måste fråga en sak. Var köpte ni din mans väst och slips någonstans och vad kostade det? Tyckte att det var så snyggt!!!

• Courelle

Vicky83:
    Ja visst var han stilig?!
    Vi hyrde det på Söders Klädestjänst i Stockholm. Totalt kostade det 2500kr (tror jag) för hela hans uppsättning (utom skor).

• Johanna N

Jag vill gärna se, men får inte upp länken...

• Birgittabruden

Jättefin bukett!

• Jema

G R A T T I S!
    Verkar som ni fick en underbardag. Längtar mer och mer för varje dag efter mitt eget bröllop. Är ju bara ca 51 dagar kvar.

Tyckte för övrigt att ni var jättefina båda två. Fastnade även för din fina bukett.

Jema

• Courelle

Birgittabruden:
    Tack jag var verkligen jättenöjd med båda buketterna, precis så som jag ville att de skulle vara, ganska enklat men ändå det där lilla extra!

Jema:
    Tack, blommorna var verkligen superfina och höll sig fina hela dagen !
    Stort lycka till och hoppas att ni får en lika underbar dag som vi hade, vilket datum gifter ni er?

• Jenny i England

Stort grattis!
    Jattefin klanning och vad fint det var med en tiara/krona till! Och supersnygga naglar!

Svar på tråden Den mest fantastiska dagen i mitt liv! (med bilder...)