Sarge GIFT !!!!! (Lååångt )
Här kommer berättelsen om vår underbara dag, den 1 oktober 2005 !
Vi vaknade av att klockan ringde 06:00??trötta i mössan packade vi in de saker vi behövde under förmiddagen, in i den stora Vanen vi hyrt.
Vi hämtade upp hans bestman & åkte sen hem till min tärna, som hade dukat upp en underbar frukost?..med tända ljus & allt!
Vi fick en tavla som tärnans mamma broderat?sååå gulligt & omtänksamt !
Efter frukosten begav vi oss alla fyra till salongen där jag & tärnan skulle bli fina !!
Blivande mannen & bestman lämnade oss där & vi mötte upp den ena av fotograferna som skule fota mig & tärnan på salongen, för att ha bildbevis på förvandlingen
Ett antal timmar senare med hundratals hårnålar, spolar & spray, så var vi klara med hår & smink !
Dags för påklädning, men innan dess tog jag & fotografen några läckra underklädesbilder
Blivande mannen & bestman hade nu anlänt till salongen?..min man var sååååå läcker i sin svart frockcoat, silverväst & vinröda kravatt?.blev tårögd när jag såg honom.
Slöjan sattes på plats & vi begav oss upp i Kronobergsparken för fotografering.
Efter utförd fotografering begav vi oss till Grand Hotel där vigseln & festen skulle äga rum.??
Vi hade ca 30 minuter kvar till vigseln, så vi väntade i vårt hotellrum, tog lite kort & bara andades ett slag !
Minutrarna for iväg & vips så var det dags att gå ner till Blasierummet där vigseln skulle ske?.
Musiken satte igång & tärna+bestman gick in?..en minut senare var det VÅR tur?
NU kom nervositeten ! Fram tills den sekunden hade jag hållt mig lugn?.men nu kände jag att jag blev nervös !
Vi gick in?alldelles för fort, men vad 17?.
Jag såg familjerna & vännerna?.men kände mig knappt närvarande!!
Vigseln började & vår vigselförrättare höll ett personligt tal & läste en dikt?
Vår toastmaster sjöng en sång (Richard Marx: Waiting for you)
Vigselförrättaren talade igen & sedan läste min tärna en fin dikt.
Vi sa JA & växlade ringar ?.& kysstes såklart
Efter vigseln var det traditionell brudskål & mera fotografering.
Vi hade sån tur att det var obokat i spegelsalen så vi fick låna den för fotografering?.!!
Dags för middag !
Vi hade valt följande meny:
Skagentoast a´la Grand
Tournedos med sparris, plommontomat & portvinssås
Glassbomb med sorbeter på svenska bär
Maten var GUDOMLIG ! ! ! ! ! ! !
Vi blev överraskade med en massa helt underbara & spontana tal & middagen flöt på fint !
Efter middagen var det såsmåningom dags för brudvals & vi dansade "tryckare" till Bryan Adams "Everything I do"
Såååå underbart??först då kändes det som att jag fattade att jag är FRU!!!
Vi dansade lite & sen var det avbrott för tårta, kaffe & avec?..den godaste tårta jag någonsin ätit tror jag..
Hallon & passionsmoussetårta?helt outstanding !
Dansen fortsatte & vi dansade tills det nästan bara var vi kvar
Kl 1 avslutades festen & vi begav oss till hotelrummet?
Grand hade ställt in en stor fruktkorg, helt underbara rosor, praliner & så hade dom lagt rosenblad i två hjärtan på sängen !
Vad som hände på hotellrummet ?.ja, det är en helt annan, ej barntilåten historia !
Sammantaget så kan jag bara säga att jag är världens lyckligaste & jag rekomenderar alla som vill ha en underbar fest att anlita Grand?dom vet vad dom gör !
Visst det kostar en slant, men resultatet blir därefter !
Tack även alla Ni på BT som stöttat & hjälpt till !
Kram
Sarge