• Sarge

Sarge GIFT !!!!! (Lååångt )

Här kommer berättelsen om vår underbara dag, den 1 oktober 2005 !

Vi vaknade av att klockan ringde 06:00??trötta i mössan packade vi in de saker vi behövde under förmiddagen, in i den stora Vanen vi hyrt.
    Vi hämtade upp hans bestman & åkte sen hem till min tärna, som hade dukat upp en underbar frukost?..med tända ljus & allt!
    Vi fick en tavla som tärnans mamma broderat?sååå gulligt & omtänksamt !
    Efter frukosten begav vi oss alla fyra till salongen där jag & tärnan skulle bli fina !!
    Blivande mannen & bestman lämnade oss där & vi mötte upp den ena av fotograferna som skule fota mig & tärnan på salongen, för att ha bildbevis på förvandlingen
    Ett antal timmar senare med hundratals hårnålar, spolar & spray, så var vi klara med hår & smink !
    Dags för påklädning, men innan dess tog jag & fotografen några läckra underklädesbilder
    Blivande mannen & bestman hade nu anlänt till salongen?..min man var sååååå läcker i sin svart frockcoat, silverväst & vinröda kravatt?.blev tårögd när jag såg honom.
    Slöjan sattes på plats & vi begav oss upp i Kronobergsparken för fotografering.

Efter utförd fotografering begav vi oss till Grand Hotel där vigseln & festen skulle äga rum.??
    Vi hade ca 30 minuter kvar till vigseln, så vi väntade i vårt hotellrum, tog lite kort & bara andades ett slag !
    Minutrarna for iväg & vips så var det dags att gå ner till Blasierummet där vigseln skulle ske?.
    Musiken satte igång & tärna+bestman gick in?..en minut senare var det VÅR tur?
    NU kom nervositeten ! Fram tills den sekunden hade jag hållt mig lugn?.men nu kände jag att jag blev nervös !
    Vi gick in?alldelles för fort, men vad 17?.
    Jag såg familjerna & vännerna?.men kände mig knappt närvarande!!
    Vigseln började & vår vigselförrättare höll ett personligt tal & läste en dikt?
    Vår toastmaster sjöng en sång (Richard Marx: Waiting for you)
    Vigselförrättaren talade igen & sedan läste min tärna en fin dikt.
    Vi sa JA & växlade ringar ?.& kysstes såklart

Efter vigseln var det traditionell brudskål & mera fotografering.
    Vi hade sån tur att det var obokat i spegelsalen så vi fick låna den för fotografering?.!!

Dags för middag !
    Vi hade valt följande meny:

Skagentoast a´la Grand
    Tournedos med sparris, plommontomat & portvinssås
    Glassbomb med sorbeter på svenska bär

Maten var GUDOMLIG ! ! ! ! ! ! !

Vi blev överraskade med en massa helt underbara & spontana tal & middagen flöt på fint !

Efter middagen var det såsmåningom dags för brudvals & vi dansade "tryckare" till Bryan Adams "Everything I do"
    Såååå underbart??först då kändes det som att jag fattade att jag är FRU!!!

Vi dansade lite & sen var det avbrott för tårta, kaffe & avec?..den godaste tårta jag någonsin ätit tror jag..
    Hallon & passionsmoussetårta?helt outstanding !

Dansen fortsatte & vi dansade tills det nästan bara var vi kvar
    Kl 1 avslutades festen & vi begav oss till hotelrummet?
    Grand hade ställt in en stor fruktkorg, helt underbara rosor, praliner & så hade dom lagt rosenblad i två hjärtan på sängen !
    Vad som hände på hotellrummet ?.ja, det är en helt annan, ej barntilåten historia !

Sammantaget så kan jag bara säga att jag är världens lyckligaste & jag rekomenderar alla som vill ha en underbar fest att anlita Grand?dom vet vad dom gör !
    Visst det kostar en slant, men resultatet blir därefter !

Tack även alla Ni på BT som stöttat & hjälpt till !

Kram
    Sarge

• Svar på tråden Sarge GIFT !!!!! (Lååångt )
  • junibrud2006

Låter ju helt underbart! Kommer det några bilder framöver?

• MonikaS

Stort grattis!!! Låter som en underbar dag

• Jenny i England

Stort grattis! Vad kul att du aven skrev ut menyn, det gor inte de flesta och jag tycker det ar sa kul att veta vad som serverades (det kostar ju trots allt nastan allt mest av allt!)
    Ar ocksa nyfiken pa bilder!

Svar på tråden Sarge GIFT !!!!! (Lååångt )