Vi har handlat våra ringar i USA, då min man är amerikan. Det är lite billigare, men man får vad man betalar för. 14K är standarden, men min förlovningsring är 18K. Min förlovningsring har nästan en hel karats diamant, är colorless och VS1 clarity (alltså himlans fin diamant, en Leo diamond) och gick på 4500 dollar. Samma ring skulle förmodligen vara betydligt mycket dyrare här. Mitt wedding band innehåller 0.5 karat (dock inte certifierade diamanter, alltså inte lika fina, men de är så små att det inte spelar någon större roll) på 18K guld och den kostade ca 450 dollar, jättefin ring och inte dyr! Det ingår också en livstidsgaranti om man köper från de större kedjorna och går och får dem inspekterade var 6e månad. Skulle min diamant exempelvis ramla ut (inte så stor risk då huvudet är i platina) ersätter de den till 100%.
Vad ni ska tänka på är att om ni bara är där i två veckor, så får ni tänka på att köpa ringarna i princip samma dag som ni kommer dit. Det kan ta lite tid att får ringarna i rätt storlek osv. Jag rekommenderar varmt kedjan Jareds, de har kanonservice och bra priser. Även Kay Jewelers och Zales är bra :)
Kolla in www.kayjewelers.com och www.zales.com för lite tips :)