Erfarenhet från permanent ögonfrans böjning!??
Finns det någon som har erfarenhet av att permanent böja ögonfransarna??
Allt information tas tacksamt emot!
Finns det någon som har erfarenhet av att permanent böja ögonfransarna??
Allt information tas tacksamt emot!
Förra året bestämde jag mig att permanenta ögonfransarna vilket visade sig vara det värsta upplevelsen i hela mitt liv. Att klistra upp fransarna var lagom jobbigt, hon som gjorde det var lite klumpig och petade mig i ögat då och då. Helvetet utbröt när hon applicerade permanentvätska och mina ögonlock började svida och brinna. Det gjorde JÄTTE ont och efter varje sekund blev bara värre och värre.
Hon förklarade lungt att det inte var onormalt eller konstigt utan att jag skulle försöka stå ut med smärtan. Kan tilläggas att jag har ganska hög smärttröskeln men känslig hy. Jag ville inte ge upp utan tvingade henne kalla in hennes kolega och fråga efter hennes åsikt.
Den andra kvinan fick panik nör hon såg mig och sade till henne: " Herregud, ta bort allting och skölj hennes ögon!"
Det är inte så lätt att ta bort skumspolarna som man precis har klistrar upp på ögonlocket. Hon kunde inte dra i de snabbt utan försöka lossna varje ögonfrans separat. Detta gjorde hon men ännu skakigare händer så gissa om jag blev petad i ögonen igen. Sedan skulle hon skölja mina ögon med nåt lugnande vatten men även detta sved eftersom mina ögonlock var nu brända och svullna.
Kan tillägas att jag tappade hälfen av mina ögonfransar efter en vecka och gick runt med svullna ögon i några dagar. Mina ögonlock var brända och det bildades jätte fult skinn på de, nåt slags skorpa som sedan gick av. Jag har inga ärr idag men skulle ALDRIG tillåta någon komma i närheten av mina ögonfransar igen.
Förklaringen jag fick var att jag inte tålde permanentvätska. Mitt råd är att försöka ta reda på om du överhuvudtaget tål permanentvätska innan den kommer i kontakt med ansiktet. Ursäkta att det blev långt men jag vill inte att någon rakar ut för samma sak.
Jag gjorde det regelbundet förr men har slutat med det nu...
Jag gick till en väldigt duktig tjej och blev aldrig petad i ögonen och hade inga som helst problem med de olika vätskorna heller... Resultatet blev såååå himla snyggt så det var sanslöst. MEN när permanenten började släppa såg det bedrövligt ut. Detta pga att jag har tjocka och starka fransar har jag fått höra i efterhand. Vissa fransar var böjda, vissa var raka och alla spretade åt helt olika håll, såg helt hemskt ut... Så detta fick jag stå ut med varje gång permanenten höll på att släppa och till slut tröttnade jag. Numera använder jag en superbra fransböjare istället och det fungerar kanon.
Pickolina, vilken fransböjare använder du?
Shiseido´s! Den är kanon. Använder man sig av en bra mascara efteråt så håller sig böjen hela dagen garanterat. Man kan få allt från en liten böjning till att få dem att stå rakt upp, nästan luta inåt. Helt beroende på hur mycket man vill ha...
Jag har testat olika böjare men inget har fungerat på mig, har väldigt tjocka, raka och envisa fransar.. Men denna gör jobbet!
Jag passar på att tipsa om Perplex ögonfransböjare som är superbra! Precis som beskrivs i förra inlägget kan man variera "böjningen" på fransarna, men i regel räcker några sekunders användning av böjaren för att man ska få fin form. Mascara ska man självklart använda efteråt och aldrig aldrig böja extra när man väl lagt på mascaran (det kan bryta av fransarna). Den där kemiska böjningen låter mer som en tortyrmetod än ett skönhetsknep tycker jag... *rys*
Tack för tipsen.
Pickolina!
Vart köper man shiesido´s ögonfransböjare ??!
Linda_bonny
-Där de säljer shiseido, tex på de stora varuhusen som NK, Åhlens, PUB och Debenhams. Vet inte ifall KIcks har, tror inte det.