Bra, hyfsat billig lokal i Lerum?
Finns det någon som kan tipsa mig om någon bra lokal för 80-100 gäster i Lerumstrakten.
Vi kommer att ordan med mat och så själva...
Finns det någon som kan tipsa mig om någon bra lokal för 80-100 gäster i Lerumstrakten.
Vi kommer att ordan med mat och så själva...
Riddarstens scoutgård går att hyra men jag vet tyvärr inte hur många som den rymmer.
Jag pratade nyss med hon som hyr ut Riddargården.
Det kostar 2000:- fredag kväll - söndag så man hinner städa.
De har all porslin & bord m.m.
E det samma lokal ni pratar om?
Var ligger den/dom?
Låter ju som ett bra pris....
Puff, puff...
Ja, Jag tror det.
Lokalen ligger om du (från Lerum centrum) åker förbi vattenpalatset och följer vägen tills den svänger kraftigt vänster.
Rakt fram uppför en backe ligger Riddargården.
Vi åkte förbi härom dagen (ska också gifta oss i vår i Lerum- trakten) men har inte varit inne i lokalen.
Just nu håller de på att lägga om vägen utanför, annars tyckte jag att det verkade lite "inklämt" i skogen - men det ska visst vara jättefint.
Röda Korset hyr visst också ut lokal - den ligger ju mitt i centrum, vet dock inte hur många personer de tar.
Sedan hyr kommunen ut en lokal som tar ca 100 personer - ligger i Floda. Den var tydligan ganska mörk, och det fanns ingen diskmaskin, men hade plast för 80 sittande.
Vi letar efter samma sak som er - så hör du något om någon lämplig lokal får du gärna tipsa mig också!
Lycka Till!
Vi åkte förbi riddarsten idag, och det såg, som du sa, lite inklämt ut...
Den lokalen i floda, är det floda lada? Hörde att den är jättefin, men att det luktar illa där....
Sen åkte vi förbi Ordenshuset i Jonsered, och det såg jättefint ut, och Jonsereds kyrka som ligger nära är jättefin. Så den ska vi kolla närmare på!
Österlyckan i Tollered ska också vara fin, och inte alltför dyr, så den känns också intressant...
Nu har jag pratat med ägaren av Österlyckan. Dom hyr ut lokalen efter jul, men efersom dom renoverar så kommer det inte att finnas något kök alls under nästa sommar, synd...
Oxxxygen:
Tänkte kolla in Riddargården lite närmare. Har du telefonnr dit?
Vad kostar det att hyra Österlyckan? Hur många personer ryms där? Finns porslin?
Många frågor. Hoppas att någon kan svara...
Jag pratade med den nya ägaren för några dagar sedan. Dom kommer som sagt inte att hyra ut den förrän efter jul, för just nu renoverar dom för fullt. Sen kommer dom inte att ha något kök under nästa sommar av samma anledning, så det är nog tveksamt om det finns porslin...
Hyran skulle ligga omkring 1800, sa hon, och lokalen tar ca 100 personer...
vårt bröllop blir nog inte förrän under 2007 och då är det förhoppningsvis klart :) 1800 kr är verkligen billigt!
Tack för hjälpen!
Hej!
Vi skall gifta oss i Hemsjö Kyrka nästa år. Vi tycker det är jättesvårt med festlokaler i Alingsås-Lerumstrakten. Jag kunde aldrig tänka mig att det skulle bli ett problem...
Först var det givet att vi skulle hyra en lokal och ordna med catering och Tysklandsalkohol, men nu är det inte alls lika givet. Vi var och tittade på Aspenäs Herrgård för ett par veckor sedan och tyckte att det skulle vara helt perfekt - men DYRT!!
Vi har räknat på det fram och tillbaka... man gifter ju sig förhoppningsvis bara en gång, så vi kanske slår till!
Har någon av er varit där på bröllop??
Det finns dock en lokal vi inte har kollat upp - Lekhuset vid Nääs. Någon som vet något om denna lokal?
Har ni några fler bröllopstips som gäller "vårt område"?
Kram och hej!
Lekhuset på Nääs är en fin lokal. Det finns tyvärr inget kök i den byggnaden. Dessutom finns det ingen värme, så den funkar bara på sommaren... Jag har pratat med dom på Nääs och dom hyr ut lekhuset om dom inte har några andra arrangemang just då. Midsommar e ju kört, för då har dom ju den stora midsommarfesten.
Hej,
Te. nr till Riddarsten:
Gerd Rystrand 0302-10760
Vi hade vår bröllopsfest i Riddarsten 2004. Vi sydde upp vita gardiner till alla fönster och satte upp lite björksly och partytält på innergården och det blev verkligen hur bra som helst! Catering firman tyckte att köket var väldigt bra så det var inga problem med servering osv, då hade vi åtta vuxna samt kocken som "trängdes" i köket.
Lycka till!
Glömde... Österlyckan är helt ok, men den ligger ju precis granne med motorvägen så mysfaktorn är ju inte så hög...