• Bröllopstokiig

Någon som har erfarenhet av Skårs gård?

Oj, jag blev verkligen helt fascinerad av alla tips man kunde få här! Är nu intresserad av alla varianter, vi får väl snäva in oss sen....

Ett annorlunda alternativ verkar vara Skårs gård, är det någon som har erfarenheter därifrån? Mysfaktor, tjusighetsfaktor, maten, priset, storleken...? Tack på förhand!

• Svar på tråden Någon som har erfarenhet av Skårs gård?
  • Bröllopstokiig

Vi var på Skårs Gård med jobbet för ett par veckor sedan och jag sa genast att det var synd att vi bokat vår festlokal :)

Jättemysig restaurang (i ett gammalt stall), god mat vacker omgivning... För oss hade det dock varit för litet, men jag kan tänka mig att det är lagom för ca 40-50 gäster.

Tjusigt är det inte (om man med tjusigt menar kristallkronor och parkettgolv) och det är inget ställe jag rekommenderar för frackfest. Det känns som en mysig bondgård fast utan djur (och lite renare :)

Jag vet inte om de har en speciell bröllopsmeny men annars kostar förrätt 55:- efterrätt 45:- och varmrätterna mellan 150-195:- (Jag kan rekommendera portersteken! Gôrgod!) De har även ett par bufféer (jag sitter med menyn framför mig, så jag har inte allt detta i huvudet om ni undrar :) som kostar mellan 130-225:-.

Hmmm...vad mer? De har gott om aktiviteter om ni behöver sysselsätta gästerna på nåt vis.. De har även stugor att övernatta i om ni törs sova på samma ställe som festen.

• Bröllopstokiig

Tack Ellte!

Jag har bara sett på internet men jag tycker det verkar jättebra. Bor just nu inte i Sverige så det dröjer lite innan vi kan titta på riktigt. Åå, vad gott att bada träbadkar "dagen efter"...!

• Bröllopstokiig

Var ligger Skårs gård??
    Vet ni om de har "rättigheter" eller kan man ta med egen dricka???

• Bröllopstokiig

Man tar med egen dricka!

• Bröllopstokiig

Det låter ju bra.
    Är det någon som kan förklara för mig var det ligger??

• Bröllopstokiig

Sorry! Svarade för snabbt... Det ligger i Fjärås strax söder om Kungsbacka

• Bröllopstokiig

Ok, tack!!
    Lite för långt bort för oss.

Men tack så mycket för hjälpen!!!

• Bröllopstokiig

Kul att höra att en bekants lilla skötebarn börjar få ryktbarhet!! Måste bara få sälla mig till de positiva rösterna. De som driver Skårs gård är jättetrevliga och har verkligen brunnit för att bygga upp ett mysigt ställe. När jag bodde i Götet var vi där med jobbet några gånger för konferenser. God mat, mycket vänlighet och så kan man rida lite islandshäst om man vill. Dock är det nog det lilla bröllopet som gäller, mer än 40-50 har jag svårt att tro att man får in.

Svar på tråden Någon som har erfarenhet av Skårs gård?