• ProudWoman

komma i form :-)

nu har jag införskaffat mig en motionscykel och tänkte komma i form, och ni verkar så duktiga på att peppa varann ... vill gärna ha hjälp att göra ett träningsprogram, som jag kan utföra hemma... och peppning så klart

mina mått idag, startdagen...
    Längd 168 cm
    vikt 74 kg
    lår 60 cm
    arm 31 cm
    bröst 101 cm
    midja 80 cm
    rumpa 102 cm

har redan cyklat en mil imorse på ca 17 minuter
    har inget bestämt mål mer än att bli fastare, och gå ner några kg, till 65 ungefär...

• Svar på tråden komma i form :-)
  • lolabe

heja! Har du video eller dvd hemma? Då kan du ju köpa träningsvideos och träna med, det finns ju alla möjliga - typ aerobics, styrketräning, yoga.

• EhjärtaK = sant

Jag hejar också på!
    Skulle själv behöva komma igång med träningen, så jag hänger på den här tråden .

lolabe:
    smart idé med träningsvideo! Har du testat någon/några som du kan rekommendera?

• lolabe

Hej, jag har några som jag har köpt i USA: Denise Austen som är ganska käck men om man står ut med det är hon ok, Karen Voight som är ganska allvarlig, vissa tycker tråkig el pretentiös men jag tycker hon är ganska bra. Men min favorit är nog Tamilee Webb, hon har gjort en som heter I Want That Body, som är styrketräning för mage, armar och rumpa i två nivåer. Bra faktiskt!

• Lilla päronet

Hej ProudWoman..
    Ville bara önska dej lycka till. Och jag tycker du är dukttig som cyklar med motionscykeln. själv så cyklar jag också mwd motionscykeln och gör det så ofta jag kan, hehe. Och jag kan peppa dej med att det ger resultat. Jag har gått ned 3.5kg nu på 2 veckor.
    i alla fall lycka till och skriv gärna mer sen hur det går.. Kram!

• ProudWoman

Lilla päronet: låter ju jättebra, kör i gång i lagom takt och kommer öka med tiden... idag blev det 1,3 mil

• Lilla päronet

Proudwoman:
    Låter super bra att du tar det i lagom takt. Det är precis så man ska göra.
    Hoppas att det forsätter lika bra.
    Ha en bra dag. Kram!

Svar på tråden komma i form :-)