• Fru2006

Nån med jättemassa att gå ner?

Hej! Finns det nån som mig här på BT? Nån som har typ 40-50 kg att bli av med? Vore kul att få kontakt med nån. Eller nån som har tappat massa kilon och vill ge tips och dels med sig av motivation. Alla goda råd är dyra. Jag behöver dem.

• Svar på tråden Nån med jättemassa att gå ner?
  • Ellte

Jag rekommenderar som vanligt Itrim (www.itrim.se) som har ett, enligt mig, mycket bra koncept för att komma igång med viktminskning, motion och få upp motivationen. Gå på ett infomöte!

Har själv gått ner ca 18kg där och har kollegor här som gått ner 30-45 kilo :)

• annaglitter

Jag rekommenderar också Itrim. Min sambo är med där och kilona rasar!

• Fru2006

Tyvärr! Funkar inte som alternativ för mig eftersom jag inte bor & lever i ert Svearike. Jag får ta mig ner på nåt annat sätt...

Men tack ändå för tipset! :)

• Ellte

Aha! Kanske finns det något liknande i det land du bor... Jag tror att denna typ av företag har blivit rätt moderna de senaste åren...

• annaglitter

Ja försök kolla om det finns liknande företag där du bor. Ring till sjukhusets överviktenhet, där kan de säkert hjälpa dig att hitta ngt om det inte finns möjlighet att få hjälp direkt där.

• Johanna

Hej!
    Jag vill höra lite med er som håller på med Itrim. Vad kostar det och måste man vara medlem i ett år?
    Såg att det finns en nära mej och jag blev väldans intresserad.
    Det står inget om priser på deras hemsida heller.

• Ellte

Jag tror det kostar olika på olika ställen. Jag har betalat 550:-/mån för kurserna och träningen...och japp, man måste skriva på för ett år. Gå på ett informationsmöte (gratis :D) så får du en massa info!:)

• Johanna

Wow du var vaken, vilken tur*S*
    Får man träna hur mycket man vill då?
    åt/äter du typ nutrilett, hur länge då?
    Träffas man och pratar en gång i veckan oxå eller?
    Många frågor så sent på kvällen....

• Ellte

men *MORR* Nu skrev jag en massa och sen tryckte jag på fel knapp... Jag BORDE sova mao ;)

Japp, man får träna så ofta man vill...men om de märker att du tränar galet (skadligt) mycket kommer de sätta stopp såklart :)

Jag går nu på mixad kur, dvs. vanlig mat och måltidsersättningar omväxlande. ITrim har ett eget märke på dessa så det är inte nutrilett. Jag har även gått på en sjuveckors (tror jag det var) ren kur i vintras...

Grundkurserna är en timma i veckan i tio veckor och jämviktskurserna är en timma varannan vecka i tio veckor. Dessutom ingår personliga samtal var tionde vecka :)

Jag svarar gärna på frågor men jag rekommenderar som sagt att du går på ett infomöte :)

• Johanna

Tack Ellte!
    Nu vet jag mycket mer och jag ska se till att gå på ett infomöte.
    Jag kanske frågar nåt mer nån annan dag, nu är det läggdags...gonatt.

Svar på tråden Nån med jättemassa att gå ner?