Johanna_04, jag köpte faktiskt skorna (liksom klänningen) i England när vi var där på en resa. De fanns i lite olika klackhöjd men eftersom jag är jättekort så tog jag de högsta. Du har rätt, det är svårt att hitta riktigt högklackade skor i Sverige. Många här vill väl kanske mera satsa på bekvämlighet.Dessutom är ju de flesta svenskor så pass långa att de inte behöver så jättehöga klackar. Jag har ju mina rötter borta i Asien, vi är korta och hos oss är det inget problem att hitta sådana skor. Sen finns det ju en gräns - jag har sett skor med runt 20 cm klack men det skulle jag nog inte klara av att gå i - mina små fötter skulle stå rakt upp och ned... Bröllopsskorna gick bra, jag fick inte skoskav eller nåt sånt. Nej någon bild på skorna har jag inte - ja inte på dator alltså . Det är pumps, av siden, dekorerade för att matcha klänningen med lite pärlor, paljetter etc., alltså typiska brudskor. Skorna blev lite svagt missfärgade efter att vi hoppat i en pool på slutet av festen men det var inte så mycket. Men eftersom de är typiska brudskor så kan jag ju knappast ha dem till något annat, utom när vi har bröllopsdag förstås (jag brukar ta på mig klänning och allt igen då :) ).