• H & A

2 december 2006 - 1:a advent

Vinterbrudar, adventsbrudar !!

Det vore kul om vi kunde följas åt... kul att bolla med planeringar och tips och råd..!

Jag och min m2b lovar varandra evig kärlek och trohet 1:a advent 2006! Än så längen har vi "bara" bokat kyrkan... känns fantastiskt!! Dessutom ska vi ha ett dubbelbröllop med hans tvilling och hans söta fästmö... delad glädje dubbel glädje!

Dert vore skoj att ha en liten tråd ihop under det kommande året och dryga 2 månaderna...

• Svar på tråden 2 december 2006 - 1:a advent
  • Kirk

Hej där!
    Vi planerar att gifta oss i slutet av december nästa år.
    Idag har vi kollat upp om det funkar, -tiden kring jul och nyår är ju lite speciell- men det är mycket som ska "gå i lås" för att planen ska bli verklighet... *håller tummarna*

• makarnoner

Jag gifter mig i januari 07 men är vinerbrud i alla fall..... så får jag vara med .
    Vi har inte bokat någonting men vi har olika ider på hur vi vill ha det. Så nu efter jul när det är ett år kvar ska vi sätta fart med allt som ska göras. Vore jätte kul om vi kunnde hjälpa varandra.
    Vad ska ni tex ha för färger?

• H & A

OoiioooOOOoooii, visst är det underbart!!! Idag är det 1 år och 10 dagar kvar!!!

Vi kommer att ha silver och vitt som tema och lite glitter såklart

Det vi hunnit göra är:

* Bokat kyrkan
    * Bokat lokal (inkl mat o dryck)
    * Ordnat med värdpar
    * Bestämt tärna
    * Bestämt Bestman
    * Fixat limousinen
    * Bestämt ringarna

Vi har ju ganska mycket kvar somsagt, men mycket är gjort, det största kändes ändå som att bestämma vart vi ville vara och hur maten ska se ut.

Hur långt har ni kommit tjejer?

• nettisen

Hej!
    Så kul att ni gifter er den 2 december nästa år! Det är mina föräldrars bröllopsdag också (fast för 28 år sedan). Jag ska gifta mig helgen innan er, den 25 november 2006, så jag är gärna med på er tråd om jag får! Vi har också bokar kyrka, präst, festlokal och så blir det förlovning på fredag, ett år innan den stor dagen!

Ha det bra sålänge!
    Vi hörs!

• Gerda

hrm.... är det en lördag nästa år 2/12???

Fast 1:a advent skriver ni... en söndag måste det ju vara... vi har ju tittat på söndagar också ju... å så sent på 2006... är ju nästan 2007.... fast eg. ett helt år innan....

svamlar, förlåt, men nu satte ni griller i skallen på mig!

• H & A

Nettisen: klart du ska vara med ... grattis till förlovningen.... hur ska ni göra, vad har ni för planer??

Gerda: hihi, griller... jo vi gifter oss på lördagen och den första advent är på söndagen... men brukar man inte kalla hela helgen för "första advent" även om det eg är söndagen som ljuset brinner... hihi...

• Gerda

H&A

Å andra sidan gör det inget för oss.... förvi planerar en champagnelunch och då skulle söndag vara helt ok...!

• nettisen

Tackar, då skriver jag på här!

Oj, ja vad har vi för planer för förlovningen?? Vi kommer ju hem från jobb och sånt på kvällen, så vi ska vara hemma och laga middag ihop. Vi lagar det jag fick första gången min kille lagade festmiddag till mig för ett par år sedan -fläskfilé fylld med mozzarella och parmaskinka och så klyftpotatis och sås till! Och så lite vin till det och mys i soffan. Vi är så himla fredagströtta, så vi somnar nog gott i soffan med nya ringarna på oss Sedan ska vi gå på julmarknad i helgen och så ska vi berätta om giftasplanerna för våra föräldrar som jag hoppas blir glada. Det blir de säkert, men lite läskigt är det allt att berätta, tycker vi nog båda två. Undrar hur de ska reagera och så... Hur säger man en sån sak på ett kul sätt? Hur berättade ni? Hilfe!

• H & A

Nettisen: låter jättehärligt!! vet ju hur det känns med de nya ringarna
    Vi förlovade oss efter bara en månad och vi planderade allt i detalj Vi satte in en annons i tidningen och reste ner till österlen (där min m2b har stuga) och där förlovade vi oss tiiiidigt en lördagmorgon (samma dag som annonsen sattes in). Vi packade en matkorg med massa gott och rosa champagne, sen gick vi ner till havet kl 04:30... där finns det ett litet kapell som vi tände upp med en massa levande ljus och så ställde vi ringarna på altaret... sen friade han ...

Jag önskar verkligen alla en lika underbar dag som vi!!

• H & A

ooops........tryckte på sänd....

våra familjer o vänner blev givetvis förvånade men ände inte som vi trott... de flesta sa att de visste att det skulle vara vi när de såg oss...

Vad har ni för ringar? Planerpå klänning, festen mm, mm... jag är sååå nyfiken på att höra o dela med mig??

• nettisen

Vi har köpt vitguldsringar, som ser ut ungefär som den klassiska true love-ringen från dinguldsmed. Finns på sidan 8 i denna broschyr: www.dinguldsmed.nu/broschyrer/vigsel.pdf
    En guldsmed fick göra dem till oss, för vi ville inte ha dem ytbehandlade "rodinerade" utan vanliga. Då blir de inte riktigt lika glansiga som de som är behandlade, men det är marginell skillnad. Jag har 5mm bred och min sambo har 6:an. Vad har ni för ringar då?

Vi har bokat en 1100-tals skånsk kyrka som rymmer ca. 100 personer och vi hoppas hamna på kanske 80 gäster eller så. Sedan ska vi ha fest på en skånsk loge som också är bokad och klar. Vi har båda skånska släkter, så det känns rätt, trots att vi inte bor där nu.

Musik hoppas jag att min bror kan stå för, för han och hans flickvän har ett hobbyband som spelar på fester ibland. Mat ska vi köra på catering men vi har inte bestämt vad ännu, utan kollar runt lite.

Klänning...är svårt. Jag vill gärna ha en champagnevit klänning, men inte med en massa rosetter och krusiduller på, och inte heller helt rak. Det finns ju en del som är med lite färg i också och dem tycker jag är fräcka. Men jag vet inte. Det enda jag kan konstatera är att jag nog behöver en kappa/fuskpälsjacka eller så också. Jag kollar runt lite och hoppas att jag hittar något så småningom. Ska helst komma ner några kilon med, så att klänningen sitter snyggt.

Berätta gärna om era planer med! Det är så kul att höra hur andra funderar och planerar!

• Kirk

*Är så glad!!!*
    Vi har fått klartecken nu, och får igenom vårt önskemål om den 23/12 2006!
    Detta är en mycket speciell dag för oss, så det var så kul att det funkade!

Tyvärr så funkade det inte längre med festlokalen då. (Vi hade en bokning till juni -06, men av olika anledningar så blir detta bättre.)

Men frisören hade inget problem med att byta dag, som tur var.
    Inser att det kan vara knepigt att få allt som man vill när det är dan innan julafton - men det mesta verkar ordna sig ändå!
    Nu är bara problemet att jag kommer att längta ihjäääääääääl mig tills det är dags....!

• nettisen

Grattis, vad kul!! Lycka till med bokningen av festlokal nu då! Det fixar sig säkert! Själv har jag berättat om våra planer för mina föräldrar idag, och för min bror. Alla blev jätteglada och det känns hur kul som helst!

• fru falk

och jag gifter mig på Lördag...
    förstår ni hur stressad jag är *S*
    men det skall bli såå roligt

• H & A

fruFalk: ooooOOOoiioooOOooo vad spännande!!! Precis på året innan vi!! Uppdatera oss gärna om hur det gick, bilder... mm, mm, tips allt!!

Verkligen lycka till och NJUT... ska tänka på er på lördag

• Kirk

Nettisen:
    Tack! *s* Det verkar bli lite trixigt, men det är ändå häftigt att vara "på väg".

En kul grej med att gifta sig kring jul är ju att kyrka och festlokaler i regel är lite extra "uppiffade", inte grundpoängen med vårt val av datum men dock en bonus... :)

Svar på tråden 2 december 2006 - 1:a advent