Vi har köpt vitguldsringar, som ser ut ungefär som den klassiska true love-ringen från dinguldsmed. Finns på sidan 8 i denna broschyr: www.dinguldsmed.nu/broschyrer/vigsel.pdf
En guldsmed fick göra dem till oss, för vi ville inte ha dem ytbehandlade "rodinerade" utan vanliga. Då blir de inte riktigt lika glansiga som de som är behandlade, men det är marginell skillnad. Jag har 5mm bred och min sambo har 6:an. Vad har ni för ringar då?
Vi har bokat en 1100-tals skånsk kyrka som rymmer ca. 100 personer och vi hoppas hamna på kanske 80 gäster eller så. Sedan ska vi ha fest på en skånsk loge som också är bokad och klar. Vi har båda skånska släkter, så det känns rätt, trots att vi inte bor där nu.
Musik hoppas jag att min bror kan stå för, för han och hans flickvän har ett hobbyband som spelar på fester ibland. Mat ska vi köra på catering men vi har inte bestämt vad ännu, utan kollar runt lite.
Klänning...är svårt. Jag vill gärna ha en champagnevit klänning, men inte med en massa rosetter och krusiduller på, och inte heller helt rak. Det finns ju en del som är med lite färg i också och dem tycker jag är fräcka. Men jag vet inte. Det enda jag kan konstatera är att jag nog behöver en kappa/fuskpälsjacka eller så också. Jag kollar runt lite och hoppas att jag hittar något så småningom. Ska helst komma ner några kilon med, så att klänningen sitter snyggt.
Berätta gärna om era planer med! Det är så kul att höra hur andra funderar och planerar!