• majbrud2006

Tips på bra billigt rött boxvin?

Vi letar efter ljus och lykta efter ett bra och så billigt som möjligt rött boxvin. Vi provade ett vin förra lödager som var billigt, tror 149 för 3 liter som hette Sophia. Fanns både som Cabernet och Merlot. Provade båda.Ewwwwwww!!!! Gräääsligt bittertoch blev värre och värre ju mera vi drack(hmmm...så brukar det int4e vara!! ;) )! Någon som har tips på något annat billigt rött boxvin?

• Svar på tråden Tips på bra billigt rött boxvin?
  • Tjejen i Läjet

JP Chenet hade vi. Både som vitt och rött. Samt både som flaska och box

• jeysilaine

Håller med Tjejen i Läjet att JP Chenet ett bra och billigt vin. Ett annat alternativ är 35 South, vet dock inte vad det kostar men det är också billigt och gott (och finns i box).

• sportfåne

JP Chenet är OK, Drosty Hof är bättre. Tycker jag alltså.

• liten lilja

Har fått tipset om vinet "Foot of Africa" för runt 150 kronor, men har ej hunnit pröva det ännu. Min favorit är annars Mauro Primitivo för ca 200, både rött och vitt, men det kanske är lite dyrt. Lycka till!

• majbrud2006

Tacksam för så många tips som möjligt!! :)

• junibrud2006

Chill Out Shiraz är väldigt gott och brukar uppskattas när jag haft det på buffér. Ligger också runt 170 kronor eller så tror jag för en box.

• Mamita

hej
    Håller med Junibrud.
    Chill out ( lila) är suverän.
    Vi hade det på vårt bröllop och det var väldigt uppskattat.
    Åker man till Danmark och handlar får man det för ca 120 kr / BIB.

Mamita

• liten lilja

ja, chill out är ju en riktig höjdare den med! sållar mig till beundrarskaran

• elliebubban

Boheme som kostar 159 kronor tycker jag är gott. Sedan är Gandia som är gjort av tempranillodruvan också smarrigt - kostar 185 kronor :)

• 29 okt  2005(fd majbrud2006)

Puffar för ännu flera eminenta tips!! :)

Svar på tråden Tips på bra billigt rött boxvin?