• Nompan

Höstbröllop - September 2006

Hej!

Vi har nyss bestämt oss för att ha ett riktigt höstbröllop och gifta oss i september nästa år. Skulle vara kul att hitta lite fler Septemberbrudar och följas åt i planeringen nu ett år framåt
    Finns någon fler än jag som älskar hösten tro?

• Svar på tråden Höstbröllop - September 2006
  • Katta&Lasse

Här är en till septemberbrud, jag har min tärna här nere hos mig nu och letar klänningar för fullt =)
    Hur långt har du kommit med planeringen?

• Nompan

Ja vi har bestämt oss för var vi skall ha vigsel och fest och bokat dessa nu i går.
    Sedan höll jag på nu i helgen och matade in de gäster som vi nu känner att vi vill bjuda här i verktyget på BT så att vi visste ungefär hur många det skulle bli. (det var lättare att boka lokal då )
    Vi har också bestämt tärnor, marchalkar ,brudnäbbar och 2 toastmadames och ska tillfråga dessa här framöver. Vi ska nu sedan till att räkna lite på kostnader och planering i största allmänhet för att få lite övergripnade koll på allt såhär i början. Antar att jag prövar BTs verktyg även här.
    Hur går det för dig?

• Nompan

Åh klänningen då...ja den har jag bestämt mig för att beställa uppsydd från Lavendars Bridal i Kina nån gång efter jul. Modellen är redan utsedd sedan tidigare för vi har pratat bröllop ett tag men inte kommit till skott om datum förrän nu...

• Katta&Lasse

Vi har också bokat kyrka och festlokal. Tittar fortfarande över gästlistan för fler och fler "ploppar upp" =)
    Men vi har tänkt att taket är 70 personer och vi har räknat kostnaderna efter det mer eller mindre.
    Sen ska vi nu snart fråga toastmadame och solosångaren till kyrkan, får väl bli om nån vecka..
    Hittade den perfekta klänningen på debenhams idag!
    Min tärna och jag har sprungit gatlopp idag men vi hittade ingen som ens jämnförde sig med den på debenhams så jag ska dit och köpa den imorgon. =)

Sen ska vi så fort vi kan börja titta på smekmånadsresa. De sa på resebyråerna vi pratat med att man måste vänta tills mindre än ett år innan för att flygbolaget ska fastställa sina rutter eller nåt sånt så vi får vänta nån vecka till =)

Vi har satt vår budget på 100.000 men jag tror starkt att vi kommer att överstiga den..hehe..vi tänkte spara alla kvitton för att sen se hur illa vi tänkte i början ;)
    Vad har ni för budget?

Ha en bra dag!

• Nompan

Ja vår budget kommer inte att vara på 100000 i alla fall (hoppas jag åtminstone.. har inte riktigt räknat klart ännu) men kanske mellan 50-70000 sådär. Bröllopsresan den får vi helt eller bidrag till av svärfar vet jag, genom att min M2Bs bror fick det för två år sedan. (det beror kanske lite på vart vi vill åka/göra hur mycket vi får antar jag) så den har jag inte räknat med i budgeten. Vi har också ca 70 pers i gästlistan men det kan tänkas att det blir något fler om vi arrangerar så att de kan ta med barnen.

Hur blev det med klänningen Katta&Lasse?

• Nonika

Hej brudar!
    Men vad gör ni här, vi har ju en septembertråd
    Men ni kanske vill prata med Stockholmare?

Ja, själv ska jag ju gifta mig i sept. nästa år, och vi var och provade kläderna som håller på att sys, i torsdags
    Det kommer att bli SÅ fint!
    Har nog bestämt vilken bukett jag vill ha också, eller rättare sagt, vad jag vill ha i buketten.

Jag älskar hösten! Men tyvärr är det nog inte mycket till höst den första helgen i september, då vi ska gifta oss, inte om man tänker på hur det var i år. Väldigt varmt var det ju, och inga fina höstlöv har kommit än. Men allt är bokat och klart, så det är väl bara att gilla läget!

• kentfantast

Jajemän, 23 september 2006 blir jag fru. Hur långt har ni kommit i planeringen? Jag har bara hunnit med att boka kyrka och sångerska t vigseln än så länge! Känns som att vi är jättesent ute med lokal. Är vi det?
    Tror att vår budget blir typ 60 000 eller lite mer kanske... 80? Ska bjuda ca 100 pers har vi tänkt.
    Har sett en klänning som jag vill ha men den kostar 8500 så det får nog bli nåt annat... Någon som varit och kollat rean på Bröllopskällan/butiken?

• Moonbride

Hej hopp! 2:a september blir jag fru! Vi har bokat kyrka, lokal, hotellnatt, skall besöka fotografen nästa vecka, jag lämnade klänningen till sömmerkan igår, slöja underkläder och underkjol och klänningen är köpt, har börjat göra utkast till inbjudningarna och ja....allt är bara så UNDERBART!!!!!!

• camilla80

Jag gifter mig med min kärlek den 16 september 2006 i Stockholm.
    Jag har bokat kyrka, och festlokal. Dock skall jag titta på en annan festlokal då vi inte är 100% säker på den vi pre bokat nu.

• Katta&Lasse

Nompan!
    Ja, jag köpte klänningen på debenhams och den är så fin!
    Svårt att hålla sig borta från att titta lite på den då och då...

Min tärna prutade till sig 10% extra rabatt också så den blev inte alls så dyr. 3899:- betalde jag för den och den är värd varje öre =)
    Men jag behöver en sjal till den också, men debenhams hade tillfälligt slut på sjalarna. De skulle tydligen få in en ny sjal som man på nåt sätt skulle stoppa in armarna i så att den inte gled av.. har aldrig sett nån sån man ska kolla när de har fått in den =)

Det mesta av vår budget kommer att gå till resan. Har blivit lite kär i bilderna jag sett från Aruba med all inclusive hotell.. vi får se hur det blir med resan. Skulle ju vara trevligt om hela kalaset blev lite billigare...
    Vi får se =)

Ha en trevlig kväll!

Svar på tråden Höstbröllop - September 2006